Wiosenne
prace na wsi
1. Zabawa
pobudzająco-hamująca – Koniki.
2. Rozmowa na
temat wiosennych prac na wsi.
Karta
pracy, cz. 4, s. 10.
Oglądanie strony
gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określanie, co
to za prace. Rysowanie
w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.
Pole
Na polach
rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz
jej wałowanie, a następnie siew
i sadzenie roślin.
−− Dawniej
nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?
Dzisiejsze maszyny rolnicze
−− Co robią
ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?
Sad
W sadzie wiosną
właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują
drzewa, bielą wapnem ich
pnie.
−− Dlaczego
są wykonywane takie prace?
Zwierzęta
wiejskie
Rolnicy przez
cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być
dojone kilka razy
dziennie.
−− Czy praca
rolnika jest łatwa?
3. Oglądanie
obrazków narzędzi ogrodniczych.
Obrazki narzędzi
ogrodniczych.
Dziecko oglądaj obrazki narzędzi ogrodniczych:
grabie
widły
łopata
motyka
sekator
konewka
Dzieli ich nazwy
na sylaby (5-latki) i, wybranych, na głoski (6-latki).
(Nie dzielimy na
głoski nazw: konewka, widły, grabie).
Dziecko określa,
do czego służą kolejne narzędzia.
4. Karta pracy,
cz. 4, s. 11.
Rysowanie
narzędzi ogrodniczych po śladach. Czytanie z Rodzicem lub
samodzielnie ich nazw.
Łączenie
rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie
mniej niż w
poprzednim.
5. Wirtualne
zwiedzanie (propozycja)
6. Zabawy na
świeżym powietrzu (w miarę waszych możliwości)
Spacer –
przyglądanie się pracom w przydomowych ogródkach.
Zabawa metodą
opowieści ruchowej – W ogrodzie.
Skrzaty wybrały
się do ogrodu na zaproszenie ogrodnika Macieja (w roli ogrodnika
Rodzic). Witają się z
ogrodnikiem i rozpoczynają oglądanie ogrodu.
Dziecko:
Wącha kwiatki, wykonuje przysiad, skłon głowy w przód i głęboki wdech nosem, a
wydech – ustami,
biega po
alejkach, wyciąga ramiona w bok,
naśladując
motyle. rytmicznie podnosi je i opuszcza.
Ogrodnik Maciej
prosi dziecko o pomoc przy sadzeniu.
Dziecko:
Sadzi rośliny,
wykonuje siad klęczny, naśladuje czynności:
kopania,
sadzenia, przysypywania roślin ziemią,
myje ręce po
pracy, staje w rozkroku, wykonuje lekki skłon tułowia
w przód,
pociera dłońmi o siebie, podlewa posadzone rośliny. porusza się po wyznaczonym miejscu ogrodu i
naśladuje podlewanie.
Ogrodnik chwali
dziecko za dobrze wykonaną pracę i dziękuje za pomoc, podając dłoń dziecku.
•• Zabawy
swobodne z zastosowaniem urządzeń ogrodowych.
7. Kolorowanka do
wyboru.
Dziękuję za
cały tydzień i życzę Miłego weekendu !
Pozdrawiam
serdecznie :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz