Drodzy Rodzice! Kochane Skrzaty!
W tym tygodniu będziemy dbać o przyrodę:)
Strażnicy przyrody
1.Słuchanie piosenki Ochroń Ziemię
(sł. i muz. Krystyna Gowik). Rozmowa na temat tekstu
piosenki.
I. Mieszkamy na wielkiej kuli.
Ta kula to nasza Ziemia.
Dorośli ciągle na tej Ziemi
chcą wszystko zmieniać.
Wycinają drzewa,
śmiecą na leśnej łące,
czarny dym z kominów leci
i zasłania słońce.
II. Gdy wszystkie na świecie dzieci
zadbają o piękno Ziemi,
to wszystko skończy się szczęśliwie,
nic się nie zmieni.
W ogromnym kosmosie
Ziemia się nie zgubi,
gdy ją każdy mały człowiek
nauczy się lubić.
Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej
przyjacielem. Ref.: Ochroń Ziemię…
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy
czas. (2x)
• Określanie nastroju piosenki.
Rodzic zadaje dzieciom pytania:
−− Co to znaczy, że mieszkamy na
wielkiej kuli?
−− Czym jest Ziemia? Dlaczego
musimy o nią zadbać?
−− Czy wszyscy dorośli są
przyjaciółmi Ziemi?
−− Co oznaczają słowa piosenki:
„W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek
zacznie lubić?”
2. Zabawa dramowa – My, drzewa.
Dzieci są drzewami. Rodzic opowiada,
co działo się z lasem, drzewami, a dzieci wcielają się w role drzew i uzewnętrzniają stany
emocjonalne w zależności od kolejnych zdarzeń opisywanych
przez Rodzica.
Mama opowiada:
Dawno temu lasy były czyste, pełne
ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło
się uśmiechały, słuchając śpiewu
ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki,
bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które
ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach
śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą?
3. Oglądanie zdjęć wybranych drzew
– liściastych i iglastych.
Dzieci oglądają zdjęcia drzew,
nazywają je, porównują wygląd.
•• Wypowiedzi dzieci na temat: Co
to jest las?
4. Poznawanie (przypomnienie) ogólnej
budowy drzewa.
Rodzic przypomina dziecku elementy
drzewa: korzenie, pień, gałęzie, koronę z liśćmi.
Dziecko nazywają części drzewa.
Określają, które części rośliny rosną pod ziemią, a które
nad nią.
5. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej
Strażnicy przyrody.
Karty pracy, cz. 4, s. 12–13.
Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej
Strażnicy przyrody. Kolorowanie rysunków zwierząt.
−− Co robiły dzieci w lesie?
−− Co mówiły zwierzęta o
dzieciach?
−− Jak wy zachowujecie się w
lesie?
6.
Odkrywanie litery h, H.
Odkrywanie litery h: małej i wielkiej,
drukowanej.
•• Karta pracy Nowe przygody Olka i
Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 72.
• Opisywanie, co przedstawia obrazek.
• Określanie pierwszych głosek w
słowie hamak i nazwach rysunków.
• Rysowanie po śladach rysunków.
• Kolorowanie wybranych rysunków.
• Zaznaczanie liter h, H w wyrazach (kolorem niebieskim)
• Zaznaczanie liter h, H w wyrazach (kolorem niebieskim)
7. Podawanie nazw zwierząt i roślin
rozpoczynających się podaną sylabą.
Rodzic podaje sylaby, a dziecko wymyśla
nazwy zwierząt lub roślin.
Np. so – sowa; je – jeleń; ja –
jarzębina,
jagody; sar – sarna; je – jeże,
jeżyny…
8. Dodatkowe kolorowanki/ karty pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz