środa, 22 kwietnia 2020


Na podwórku

Drodzy Rodzice! Kochane Skrzaty!

Dziś proponuje Wam:

1. Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta. Wyjaśnienie ich znaczenia.

Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.

Zapomniał wół, jak cielęciem był.

Koń ma cztery nogi i tak się potyka.

Pasuje jak wół do karety.

Nie kupuj kota w worku.

Rytmizowanie wybranego przysłowia; ilustrowanie go ruchem według pomysłu dziecka.

2. Zabawy przy piosence Na podwórku (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).



I. Na podwórku na wsi
jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni
trudno zliczyć ile.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki,
i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami,
mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk
i kot Mruczek,
i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul –
podwórkowy chór.

II. Koń kasztanek w stajni,
a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce
i brodata koza.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

III. A tu są króliki:
i duże, i małe,
łaciate i szare,
i czarne, i białe.
Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

Rozmowa na temat piosenki
Rodzic zadaje dziecku pytania dotyczące tekstu piosenki.
−− Gdzie mieszkają zwierzęta, o których jest mowa w piosence?
−− Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie?
Można porozmawiać z dzieckiem na temat wyglądu, zwyczajów i charakterystycznych głosów, które wydają wymienione w piosence zwierzęta.



3.  Zabawa rozwijająca poczucie rytmu – Zagadki.
Dziecko zajmują miejsca na dywanie, w siadzie skrzyżnym.
Słucha zagadek Bożeny Formy, które recytuje Rodzic.
Powtarzają kilka razy za Rodzicem kolejne wersy wybranej zagadki w nadanym przez Rodzice. rytmie.
Rodzic recytuje zagadki, dziecko rytmicznie wykonują ustalone gesty.
Dziecko recytuje, równocześnie wykonując ustalone gesty:



Lubi głośno gdakać,                              naprzemiennie klaszczą, uderzają w swoje kolana
kiedy zniesie jajko.                                                          (cała zagadka),
Każdy wie, że jest stałą
kurnika mieszkanką.
                                                            (kura)


Zakręcony ogonek,                                        wykonują naprzemiennie cztery uderzenia dłońmi
śmieszny ryjek ma o podłogę,                              cztery razy klaszczą (cała zagadka),
„Chrum, chrum – głośno woła –
kto jedzenie da?”
                                                            (świnka)


Na przykład łaciate,                                                                     przechodzą do pozycji stojącej,
w oborze mieszkają.                                                                wykonują cztery uderzenia o kolana,
Pasą się na łąkach,                                                                         wykonują obrót wokół siebie,
zdrowe mleko dają.                                                                              wykonują cztery klaśnięcia,
                                                            (krowy)


Nie pieje, nie gdacze,                                                                            maszerują w miejscu,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa.                                                                      wykonują ruchy naśladujące pływanie,
Jak się nazywa?
                                                            (kaczka)



Grzebień ma na głowie,                                                  przechodzą do siadu na piętach, wykonują
                                                                                naprzemienne uderzanie:
swoim głośnym pianiem                                       raz w swoje kolana, następnie w kolana mamy
wszystkich wczesnym rankiem                                                                                      (cała zagadka).
budzi na śniadanie.
                                                             (kogut)




4.  Historyjka obrazkowa.                  
Poproście dziecko aby samo spróbowało odgadnąć kolejność obrazków, następnie samo może opowiedzieć historyjkę.


5. Zabawa Co to za zwierzę?
Określanie przez  dziecko cech danego zwierzęcia, bez
podawania jego nazwy. Odgadywanie nazw zwierząt przez pozostałą rodzinę. Np. 
To zwierzę ma białe pióra, długą szyję i woła: Gę, gę. (gęś) 
To zwierzę pilnuje podwórka i mieszka w budzie. (pies)


6. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 69.
Rysowanie drogi kury do kurcząt.



 Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie

do czytania, pisania, liczenia, s. 70–71.                                           
 • Rysowanie po śladach.
 • Kolorowanie rysunków.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz