Matematyczne zabawy
Ćwiczenia z pisankami.
•• Oglądanie różnych pisanek.
Wskazywanie takich samych.
Pisanki o różnych wzorach, w tym
kilka par takich samych.
Dzieci oglądają pisanki. Omawiają
znajdujące się na nich wzory. Wskazują pary takich samych pisanek.
Można wydrukować kartę pracy i dziecko może pary pisanek pokolorować.
•• Oglądanie różnych pisanek i
kurczaków. Wskazywanie takich samych par. Dzieci omawiają znajdujące się na nich wzory.
Można wydrukować kartę, lub dziecko
może wskazać odpowiednie pary.
•• Ćwiczenia z pisankami.
Obrazki dwóch koszyków, obrazki
pisanek: 6 zielonych, 4 czerwonych, 5 żółtych, 4 niebieskich.
Będziemy potrzebować sylwety dwóch
koszyczków, a w nich obrazki pisanek, które dzieci mogą wyciąć z kolorowego papieru lub pokolorować. Można z powodzeniem wykorzystać koszyki wiklinowe.
Wzory liczmanów↑
Będziecie potrzebować więcej takich kart.
• Wyjmowanie pisanek z koszyczków,
przeliczanie ich.
−− Ile pisanek jest w pierwszym koszyczku? (6 zielonych, 4 czerwone).
−− Ile pisanek jest w drugim koszyczku? (5 żółtych, 4 niebieskie).
• Liczenie wszystkich pisanek w
koszyczkach.
Liczenie za pomocą liczmanów.
Pierwszy koszyczek
Do 6 liczmanów dosuwamy 4 liczmany – razem 10 pisanek.
Drugi koszyczek
Do 5 liczmanów dosuwamy 4 liczmany – razem 9 pisanek.
•• Porównywanie liczebności
pisanek.
Dzieci łączą w pary pisanki z
pierwszego koszyczka
z pisankami z drugiego koszyczka.
Wniosek: w pierwszym koszyczku jest o
jedną
pisankę więcej niż w drugim (została
bez pary).
Karty pracy: str. 74 oraz 75
Karta pracy, cz. 3, s. 74.
Przedstawienie sytuacji na obrazkach za pomocą liczmanów. Układanie zadań. Słuchanie zagadek. Rozwiązywanie ich.
•• Karta pracy, cz. 3, s. 75.
Zaznaczanie kropkami (5-latek) lub liczbami (6-latek) kolejności zdarzeń w historyjce.
Opowiadanie historyjki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz