Odkrywanie litery z,
Z.
•• Karta pracy
Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania,
pisania, liczenia, s. 55.
• Opisywanie, co
przedstawia obrazek.
• Określanie
pierwszych głosek w słowie zebra i nazwach rysunków.
• Rysowanie po
śladach rysunków (ołówkiem).
• Zaznaczanie
liter z, Z w wyrazach (na kolor niebieski).
Karty pracy Nowe
przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania,
pisania, liczenia, s. 56–57.
• Liczenie
obrazków zwierząt w pętlach. Zaznaczanie
ich liczby kropkami
lub cyframi w okienkach znajdujących się pod pętlami.
• Kolorowanie na
czerwono, w każdej parze, okienka, w którym
jest więcej kropek.
•
Czytanie
całościowe nazw zwierząt. Wskazywanie ich
na obrazkach.
Zagadki o
zwierzętach egzotycznych (dziecko może zgadywać lub wskazać na
obrazku):
Jest
królem lecz nie w koronie, Kot ogromny, pręgowany,
Ma
grzywę, choć nie jest koniem. (lew) bywa w
cyrku, tresowany. (tygrys)
Chociaż
ma torbę, Najodważniejszego
nie
jest listonoszem. przestraszyć by mógł.
W
swej torbie na brzuchu Ten zwierz co na nosie
własne
dzieci nosi. (kangur) ma
potężny róg. (nosorożec)
Każdego
ZOO jest ozdobą,
Ten gad
się niczym nie zasłania,
choć
nie gra w orkiestrze, choć jest mistrzem maskowania
trąbę
nosi z sobą. (słoń) bo kiedy zechce kolor zmienia,
przyjmując barwę otoczenia.
(kameleon)
Wśród
zwierząt najdłuższą ma szyję, W
kostiumiku czarno - białym,
więc
pewnie nie często ją myje. w
ZOO ją zobaczyć możesz,
Na
sierści ma plamy wzorzyste inna znowu śmiałym krokiem,
wprost
z drzew zrywa liście soczyste. (żyrafa) przejść
przez jezdnię ci pomoże. (zebra)
Bardzo
piękna, kolorowa Z
zabaw i figli zwierzak ten znany,
i
powtarza różne słowa. (papuga) lubi też bardzo zjadać banany. (małpa)
Ma
futerko czarno - białe, Jest podobny do niedźwiadka,
a
na głowie uszka małe. przez dzień cały liście żuje.
Ten
miś chętnie w trawie siada Żeby z drzewa się nie zsunąć
i
bambusem się objada. (panda) mocno gałąź obejmuje. (koala)
Nie
chodzi, a pełza, Jest szybki, zwinny, giętki
syczy
groźnie wciąż, i cały w plamki i cętki
nie
zbliżaj się do niego Biega najszybciej na świecie
bo
to właśnie... (wąż) Co to za kocur? Już wiecie? (gepard)
Karta pracy, cz. 3,
s. 28.
Słuchanie zagadek o
zwierzętach egzotycznych. Odszukiwanie wśród naklejek zdjęć
zwierząt.
Naklejanie ich na
odpowiednie teksty zagadek. Określanie pierwszych głosek z nazw obrazków. Łączenie,
samodzielnie lub z pomocą Rodzica, pierwszych głosek z nazw obrazków.
Podawanie nazwy
zwierzęcia, która powstała. Naśladowanie miny lwa przedstawionego na obrazku.
Nazywanie emocji przedstawionych na obrazkach
Liczmany, np.
klocki.
Dzieci dostają
liczmany (np. klocki). Dziecko wybiera sobie 10 klocków.
Rodzic mówi
zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub
je odkładając.
Przykładowe
zadania.
−− Opiekun dał
nosorożcowi 7 jabłek (dziecko układają przed sobą 7 klocków).
Potem dał mu jeszcze 3 jabłka (dokładają trzy klocki). Ile razem
jabłek dał nosorożcowi opiekun?
(Dziecko liczy
klocki i odpowiada na pytanie. Opiekun dał nosorożcowi 10 jabłek,
bo 7 i 3
to dziesięć.)
−− W zoo na
wybiegu biegało 6 małpek. Potem przybiegły jeszcze 4 małpki. Ile
małpek jest teraz
na wybiegu?
Podobnie jak w
poprzednim zadaniu, dziecko układa przed sobą 6 klocków, potem
dokładają
4 klocki.
( Liczą klocki.
Odpowiadają na pytanie.)
−− Na wybiegu w
zoo bawiło się 10 małpek. 5 małpek schowało się do domku. Ile
małpek bawi się
teraz na wybiegu w
zoo?
Dziecko układa
przed sobą 10 klocków. Potem odsuwają 5 klocków.
( Liczy pozostałe
klocki. Udziela odpowiedzi na pytanie.)
−− 10 morsów
wygrzewało się przy basenie. 8 morsów weszło do basenu. Ile
morsów wygrzewa
się teraz przy
basenie?
Dziecko układa
przed sobą 10 klocków. Potem odsuwa 8 klocków.
(Liczy pozostałe
klocki i udziela odpowiedzi na pytanie.)
Karta pracy, cz. 3,
s. 29.
Oglądanie obrazków.
Ilustrowanie ich liczmanami. Odpowiadanie na pytania.
Określanie, do których zwierząt należą narysowane cienie.
•• Zabawa
ruchowa Żyrafy i lwy.
Żyrafy –
chodzenie z wyprostowanymi plecami i wyciągniętą szyją, wysoko
unosząc kolana, wolne
rozglądanie się dokoła.
• Lwy –
czworakowanie z jednoczesnym przenoszeniem do przodu lewej ręki i
lewej nogi, a następnie prawej
ręki i prawej nogi, z wysoko uniesioną głową.
Zabawa paluszkowa
Pięć małpek (według Krzysztofa Sąsiadka).
Dziecko, naśladują
ruchy ręki Rodzica.
Dziecko:
W dżungli kilka
małpek żyło, pokazują rozłożoną dłoń,
a dokładnie pięć
ich było.
Pierwsza małpka –
pokazują dłoń złożoną w piąstkę,
taka mała.
odchylają mały palec,
Druga małpka
odchylają drugi palec,
wciąż skakała.
Trzecia małpka
odchylają środkowy palec,
wciąż płakała.
Czwarta małpka
odchylają czwarty palec,
wciąż się śmiała.
Piąta małpka
odchylają kciuk.
tak śpiewała.
W dżungli kilka
małpek żyło,
a dokładnie pięć
ich było… itd.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz