Drodzy Rodzice, Kochane Skrzaty!
Dzisiejszy temat to:
Ochroń
przyrodę
Ziemia, ziemia to nasza planeta.
Dbamy o czyste powietrze.
Nie chcemy śmieci na leśnej łące.
Precz z dymem, który zasłania słońce.
1. Filmik edukacyjny
INŻYNIERKA WILCZYCA (Segregacja śmieci)
2. Zabawa dydaktyczna – Co
zanieczyszcza powietrze?
Dziecko ogląda obrazki i zastanawia
się, które z nich umieściłby pod napisem TAK, a które pod
napisem NIE
TAK - te, które nie mają
wpływu na zanieczyszczenia powietrza (np. rower, deskorolka,
hulajnoga, rolki, kajak, żaglówka),
NIE - te, które mają wpływ na
zanieczyszczenie powietrza (np. fabryka z dymiącym kominem,
samochód, samolot, lokomotywa spalinowa, zużyte zabawki
plastikowe).
TAK NIE
Rodzic uświadamia dziecku, że można
przeciwdziałać zanieczyszczeniu powietrza poprzez stosowanie
specjalnych filtrów, katalizatorów, benzyny bezołowiowej itd.
3.Segregujemy śmieci.
Kolory kontenerów wszyscy dobrze
znamy,
segregujemy śmieci, do nich je
wrzucamy:
do żółtego butelki, szkło do
zielonego,
gazety i kartony zawsze do
niebieskiego.
4. Zabawa Do jakiego pojemnika?
Rodzic pokazuje dziecku pojemniki,
których używa się do segregowania odpadów, i wyjaśnia, jakie odpady
można do nich wkładać. Podkreśla znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania
w celu odzyskania materiału, który
może zostać ponownie wykorzystany.
Śmieci nie zanieczyszczają wtedy środowiska, tylko ponownie mogą zostać użyte. Wyjaśnia
pojęcie recyklingu.
Pojemnik (lub worek) niebieski –
papier,
pojemnik (lub worek) zielony – szkło,
pojemnik (lub worek) żółty –
metale i tworzywa sztuczne.
5. Rady na odpady - bajka edukacyjna
6. Karta pracy, cz. 4, s. 18.
Łączenie śmieci z odpowiednimi
pojemnikami. Rysowanie butelek i słoików po śladach.
Wyjaśnienie znaczenia słowa
recykling.
•• Karta pracy, cz. 4, s. 19.
Olek i Ada zakładają hodowlę
hiacyntów. Oglądanie rysunków Ady i ich rozszyfrowywanie.
Dzieci podają, jakie czynności należy
wykonać:
−− przygotować doniczkę z ziemią,
−− włożyć do doniczki cebulkę
hiacynta,
−− podlać roślinę i umieścić w
słonecznym miejscu,
−− podlewać hiacynta co kilka dni.
Uzupełnianie rysunków tulipana według
wzoru.
7. Karta pracy (dodatkowa)
7. Praca plastyczna Segregujemy
śmieci. (do druku)
Wyprawka, karta
21, klej, nożyczki, kredki.
• Oglądanie rysunków pojemników
służących do segregowania śmieci.
• Wycinanie z karty elementów
pojemników.
• Kolorowanie pojemników na
odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci, jakie należy do nich wrzucać (przedstawione
na rysunkach).
• Składanie i sklejanie pojemników
zgodnie z instrukcją.
• Wykonanie prac przez dzieci.
• Porządkowanie miejsc pracy.
Dzieci mogą też same wykonać swoją pracę związaną z tematem:)
9.Bajka Rodzina Treflików - sezon 3 -
odc. 6 - "Śmieci"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz