poniedziałek, 25 maja 2020


Drodzy Rodzice, Kochane Skrzaty!
W tym tygodniu realizujemy temat: Święto rodziców

Dzisiejszy temat: Mama i tata

1. Moja Rodzinka- posłuchajcie piosenki o rodzinie:

2. Po wysłuchaniu wymieńcie wszystkich jej członków.

Oto podpowiedź jak to zrobić:

Moja mama to……..wymień imię
Mój tata to…………wymień imię
Moja siostra………..lubi………….
Mój brat…………. Lubi…………….
Mama mamy to babcia ………..
Mama taty to babcia……………
Dziadek, czyli tata mamy to………
Tata taty to dziadek…………..
Moja ciocia ma na imię………….
Mój wujek to ……………….. itd.


Można też skorzystać z poniższych zagadek:

Babci córka, siostra mamy. Jak ją nazywamy ? (ciocia)
Rozwiąż zagadkę taką: Kto jest Twojego taty tatą ? (dziadziu)
Jaką nazwę damy, mamie Twojej mamy ? (babcia)
Jak się zwracamy do brata swojej mamy ? (wujek)


3. Moja rodzina:

2. Album rodzinny- Oglądanie zdjęć rodziców z ich dzieciństwa :)

Dziś proponuję zabawę, którą bardzo lubią wszystkie dzieci.
Potrzebne będą rodzinne zdjęcia, albumy, może zachowały się też inne pamiątki z przeszłości.
W ten sposób dziecko ma okazję do dostrzeżenia upływu czasu oraz zjawiska przemijania. Często jest też to okazja do sprawdzenia do kogo jestem podobna/y? To może być świetna zabawa!
Życzę udanej podróży w czasie!









3. Zabawa: Rodzinne zagadki ruchowo- pantomimiczne.

Ta zabawa może zgromadzić wszystkich członków rodziny. Zadaniem dziecka jest przedstawić ruchem, gestem, głosem czynności charakterystyczne wykonywane przez poszczególne osoby, np.: mama zmywa naczynia, tata czyta książkę, siostra bawi się lalką. Zadaniem innych jest zgadnąć o kogo chodzi i jaka to czynność?


4. Zabawa w parach rodzic-dziecko „Zaufaj mi”.
Zawiążcie dziecku oczy szalikiem i oprowadźcie je po domu. Niech dotyka rękami ścian, przedmiotów, zgaduje, w którym jest pokoju. Potem zamiana ról – dorosły zawiązuje sobie oczy i pozwala się prowadzić dziecku. Nie obawiajcie się, dzieci bardzo poważnie podchodzą do tego zadania. To świetna nauka odpowiedzialności za drugą osobę.


5. Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.
Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.




6. Układanie zdrobnień do słów: mama, tata.
mama – mamusia, mamuśka, mamunia…
tata – tatuś, tatusiek, tatunio…

7. Słuchanie wiersza.


Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
•• Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic pyta:
−− Kim dla dziecka jest mama i tata?
−− Za co dzieci dziękują rodzicom?

Poproście dziecko by dokończyło zdanie:
−− Moi rodzice są kochani, bo…
−− Pomagam rodzicom w…
−− Lubię być w domu, bo…
−− Z tatą najchętniej robię…
−− Z mamą najchętniej robię…


8. Wycinanie serduszek z czerwonego papieru.
Potrzebne będą: czerwony papier, nożyczki.

Jak to zrobić?

1. Złóż kartkę papieru na pół.


2. Ołówkiem narysuj kontur jednej połowy serduszka. Zacznij rysowanie od zgięcia papieru. Wygląd konturu wpłynie na późniejszy kształt serduszka, więc zdecyduj się czy chcesz, żeby było ono wąskie i długie, czy może szerokie i pełne.



3. Wytnij serce wzdłuż konturu.



4. Rozłóż serduszko.


 Gotowe :)

9. Karta pracy:














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz