Drodzy Rodzice, Kochane Skrzaty!
W tym tygodniu realizujemy temat: Święto
rodziców
Dzisiejszy temat: Mama i tata
1.
Moja Rodzinka- posłuchajcie piosenki o rodzinie:
2.
Po wysłuchaniu wymieńcie wszystkich jej członków.
Oto
podpowiedź jak to zrobić:
Moja
mama to……..wymień imię
Mój
tata to…………wymień imię
Moja
siostra………..lubi………….
Mój
brat…………. Lubi…………….
Mama
mamy to babcia ………..
Mama
taty to babcia……………
Dziadek,
czyli tata mamy to………
Tata
taty to dziadek…………..
Moja
ciocia ma na imię………….
Mój
wujek to ……………….. itd.
Można
też skorzystać z poniższych zagadek:
Babci
córka, siostra mamy. Jak ją nazywamy ? (ciocia)
Rozwiąż
zagadkę taką: Kto jest Twojego taty tatą ? (dziadziu)
Jaką
nazwę damy, mamie Twojej mamy ? (babcia)
Jak
się zwracamy do brata swojej mamy ? (wujek)
3.
Moja rodzina:
2.
Album rodzinny- Oglądanie zdjęć rodziców z ich dzieciństwa :)
Dziś
proponuję zabawę, którą bardzo lubią wszystkie dzieci.
Potrzebne
będą rodzinne zdjęcia, albumy, może zachowały się też inne
pamiątki z przeszłości.
W
ten sposób dziecko ma okazję do dostrzeżenia upływu czasu oraz
zjawiska przemijania. Często jest też to okazja do sprawdzenia do
kogo jestem podobna/y? To może być świetna zabawa!
Życzę
udanej podróży w czasie!
3.
Zabawa: Rodzinne zagadki ruchowo- pantomimiczne.
Ta
zabawa może zgromadzić wszystkich członków rodziny. Zadaniem
dziecka jest przedstawić ruchem, gestem, głosem czynności
charakterystyczne wykonywane przez poszczególne osoby, np.: mama
zmywa naczynia, tata czyta książkę, siostra bawi się lalką.
Zadaniem innych jest zgadnąć o kogo chodzi i jaka to czynność?
4.
Zabawa w parach rodzic-dziecko „Zaufaj mi”.
Zawiążcie
dziecku oczy szalikiem i oprowadźcie je po domu. Niech dotyka rękami
ścian, przedmiotów, zgaduje, w którym jest pokoju. Potem zamiana
ról – dorosły zawiązuje sobie oczy i pozwala się prowadzić
dziecku. Nie obawiajcie się, dzieci bardzo poważnie podchodzą do
tego zadania. To świetna nauka odpowiedzialności za drugą osobę.
5.
Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.
Łączenie
pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady
prezentów, których nazwy
powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.
6.
Układanie zdrobnień do słów: mama, tata.
mama
– mamusia, mamuśka, mamunia…
tata
– tatuś, tatusiek, tatunio…
7.
Słuchanie wiersza.
Mama
i Tata to świat nasz cały,
ciepły,
bezpieczny, barwny, wspaniały,
to
dobre, czułe, pomocne ręce
i
kochające najmocniej serce.
To
są wyprawy do kraju baśni,
wakacje
w górach, nad morzem, na wsi,
•• Rozmowa
na temat wiersza.
Rodzic
pyta:
−− Kim
dla dziecka jest mama i tata?
−− Za
co dzieci dziękują rodzicom?
Poproście
dziecko by dokończyło zdanie:
−− Moi
rodzice są kochani, bo…
−− Pomagam
rodzicom w…
−− Lubię
być w domu, bo…
−− Z
tatą najchętniej robię…
−− Z
mamą najchętniej robię…
8.
Wycinanie serduszek z czerwonego papieru.
Potrzebne
będą: czerwony papier, nożyczki.
Jak to zrobić?
1. Złóż kartkę papieru na pół.
2. Ołówkiem narysuj kontur jednej połowy serduszka. Zacznij rysowanie od zgięcia papieru. Wygląd konturu wpłynie na późniejszy kształt serduszka, więc zdecyduj się czy chcesz, żeby było ono wąskie i długie, czy może szerokie i pełne.
Jak to zrobić?
1. Złóż kartkę papieru na pół.
2. Ołówkiem narysuj kontur jednej połowy serduszka. Zacznij rysowanie od zgięcia papieru. Wygląd konturu wpłynie na późniejszy kształt serduszka, więc zdecyduj się czy chcesz, żeby było ono wąskie i długie, czy może szerokie i pełne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz