Drodzy Rodzice, Kochane
Skrzaty!
Dzisiejszy
temat:
Wiosna na łące
Dzisiejsze propozycje:
1. Brzęcząca zabawa:
2. Zabawa Na wiosennej łące.
Dziecko wspólnie z Rodzicem próbują
naśladować ruchy zwierząt i roślin żyjących na wiosennej łące
(np. stokrotki – stanie ze złączonymi
nogami, prosto, z głową wyciągniętą do góry, z rozłożonymi
rękami…). Potem razem przedstawiają
wiosenną łąkę, wcielając się w wybrane zwierzęta i rośliny.
• Układanie dialogów między
biedronką i ślimakiem, stokrotką i motylem.
Dzieci wraz z Rodzicami, układają dialogi do obrazków.
3. Karta pracy, cz. 4, s. 42.
Liczenie pszczół. Łączenie pszczół
z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu.
Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw
produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom.
(Degustacja miodu)
4. Zabawa ruchowa
orientacyjno-porządkowa Wiosenna pogoda.
Dzieci spacerują. Na hasło
Burza zatrzymują się, klaszcząc nad głową i równocześnie
mówiąc: bum, bum, bum. Ponownie
spacerują, na hasło Lekki wiatr – dzieci podskakują
z nogi na nogę. Ponowny marsz, na
hasło Słońce – unoszą ręce w górę, poruszają nimi w nadgarstkach.
5. Biedronka.
•• Rozmowa na temat budowy
biedronki.
Rodzic na ilustracji pokazuje
części ciała biedronki, nazywa je (pancerz, pod nim skrzydła, głowa, oczy, aparat gębowy, nogi,
czułki).
Ciekawostki:
Biedronki należą do rodziny
chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np. motyl). W Polsce najczęściej
spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co
oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek.
Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.
6. Zabawa rozwijająca umiejętność określania, kto należy do rodziny owadów: Owad czy nie?
Dziecko ogląda kolejne obrazki,
nazywają zwierzęta na nich przedstawione. Może samodzielnie lub z pomocą Rodzica spróbować odczytać głośno napisy (wyrazy, w których występują
nieznane litery pomaga odczytać Rodzic).
Owady
ćma
motyl
mucha
biedronka
mrówka
konik polny
pszczoła
osa
szerszeń
komar
chrabąszcz
żuk
ważka
7. Ćwiczenia logorytmiczne Rób to, o
czym mówi wiersz.
Dzieci poruszają się razem z Rodzicem
zgodnie z tekstem wypowiadanego przez niego wierszyka.
Następnie poruszają się same podczas
recytacji wiersza.
Zrób do przodu cztery kroki,
i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
przysiad, i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
by koledze otrzeć łzy.
8. Karty pracy:
Do wyboru:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz