czwartek, 21 maja 2020



Drodzy Rodzice, Kochane Skrzaty!
Dzisiejszy temat:
Wiosenna łąka

1. Polska łąka:

https://www.youtube.com/watch?v=jNN_5qJZtJw

2. Rośliny łąkowe
https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk
https://www.youtube.com/watch?v=yzlyuHLj37Y









 Rośliny, które możecie spotkać na łące: 











2. Co to jest zielnik?

Zielnik, herbarium – zbiór, drukowana lub ręcznie wykonana kolekcja opisanych rycin lub zasuszonych roślin, utrzymana zwykle w formie zeszytowej.












3. W miarę waszych możliwości zachęcam Was do:
Wycieczki na łąkę.

Rozmowa przed wycieczką Co nas czeka na łące?
Zwrócenie uwagi, co można zobaczyć na łące. Jeżeli posiadacie to zabierzcie lupę.
Rodzic pyta:

  • W jaki sposób można spędzać czas na łące?
  • Zachęcanie do wnikliwej obserwacji napotkanych podczas wycieczki roślin i zwierząt.
Na łąkę.

  • Poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa w tym tygodniu.
  • Opisywanie ich rzeczywistego wyglądu.
  • Obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów.
  • Obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie.
  • Oglądanie wybranych roślin lub zwierząt przez lupę.
  • Zbieranie znanych roślin w celu wykonania zielnika.
  • Robienie bukietów z kwiatów.

4. Swobodne zabawy na łące

5. Po wycieczce:
  • Swobodne wypowiedzi dziecka na temat wrażeń z wycieczki.
Rodzic pyta:
−− Co się najbardziej podobało? Co je zainteresowało, zdziwiło?
−− Co najbardziej chciałyby zapamiętać?
−− Jakiego koloru było na łące najwięcej? Itp.

Przygotowanie roślin do zasuszenia: układanie ich na osobnych kartkach, nakrywanie drugą kartką i wkładanie między strony grubej książki; po włożeniu wszystkich roślin obciążenie
książki i pozostawienie do wyschnięcia na około dwa tygodnie.
Po zakończeniu suszenia przyklejenie – z pomocą Rodzica – roślin kawałkami taśmy przeźroczystej na kartonowe kartki, naklejenie podpisów.

6. Popołudnie na łące:

7.  Karta pracy, cz. 4, s. 43.
Odszukanie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazywanie ich. Określanie, dlaczego trudno było je odszukać. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów z roślin zielnych.

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 73.
Czytanie z Rodzicem. nazw zwierząt i roślin, odszukiwanie
ich na rysunku. Kolorowanie rysunku.


8. Praca plastyczna. Technika dowolna, farby, pastele, kredki.
Dzieci same mogą namalować łąkę lub skorzystać z karty pracy:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz