Drodzy
Rodzice, Kochane Skrzaty!
Dzisiejszy
temat:
Wiosenna
łąka
1. Polska łąka:
https://www.youtube.com/watch?v=jNN_5qJZtJw2. Rośliny łąkowe
https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk
https://www.youtube.com/watch?v=yzlyuHLj37Y
2. Co to jest zielnik?
Zielnik, herbarium – zbiór, drukowana lub ręcznie wykonana kolekcja opisanych rycin lub zasuszonych roślin, utrzymana zwykle w formie zeszytowej.
3. W miarę waszych możliwości zachęcam Was do:
Wycieczki na łąkę.
Rozmowa przed wycieczką Co nas czeka na łące?
Zwrócenie uwagi, co można zobaczyć na łące. Jeżeli posiadacie to zabierzcie lupę.
Rodzic pyta:
- W jaki sposób można spędzać czas na łące?
- Zachęcanie do wnikliwej obserwacji napotkanych podczas wycieczki roślin i zwierząt.
Na łąkę.
- Poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa w tym tygodniu.
- Opisywanie ich rzeczywistego wyglądu.
- Obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów.
- Obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie.
- Oglądanie wybranych roślin lub zwierząt przez lupę.
- Zbieranie znanych roślin w celu wykonania zielnika.
- Robienie bukietów z kwiatów.
4. Swobodne zabawy na łące
5. Po wycieczce:
- Swobodne wypowiedzi dziecka na temat wrażeń z wycieczki.
Rodzic pyta:
−− Co się najbardziej podobało? Co je zainteresowało, zdziwiło?
−− Co najbardziej chciałyby zapamiętać?
−− Jakiego koloru było na łące najwięcej? Itp.
Przygotowanie roślin do zasuszenia: układanie ich na osobnych kartkach, nakrywanie drugą kartką i wkładanie między strony grubej książki; po włożeniu wszystkich roślin obciążenie
książki i pozostawienie do wyschnięcia na około dwa tygodnie.
Po zakończeniu suszenia przyklejenie – z pomocą Rodzica – roślin kawałkami taśmy przeźroczystej na kartonowe kartki, naklejenie podpisów.
6. Popołudnie na łące:
7. Karta pracy, cz. 4, s. 43.
Odszukanie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazywanie ich. Określanie, dlaczego trudno było je odszukać. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów z roślin zielnych.
Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 73.
Czytanie z Rodzicem. nazw zwierząt i roślin, odszukiwanie
ich na rysunku. Kolorowanie rysunku.
8. Praca plastyczna. Technika dowolna, farby, pastele, kredki.
Dzieci same mogą namalować łąkę lub skorzystać z karty pracy:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz