wtorek, 5 maja 2020


Drodzy Rodzice, Kochane Skrzaty!
Dzisiejszy temat to:
Stolica, Wisła, syrenka

1. To jest mój kraj – prezentacja

2. Wiersz Ewy Stadtmüller Kim jesteś?

Czy wiesz, kim jesteś?
− To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
− Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
− biało – czerwone.
Ojczyste godło
− orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
− mazurka dźwięki,
no i stolica
− miasto syrenki.

I jeszcze Wisła
co sobie płynie:
raz na wyżynie,
raz na równinie,
i mija miasta
prześliczne takie…
− Już wiesz, kim jesteś?
− Jestem Polakiem.

3. Rozwijamy zdania:
Dziecko ogląda obrazek, podaje zdanie i mówi, że dodając kolejne słowa będziemy rozwijali je np.:

Kot pije mleko.
Szary kot pije mleko.
Szary kot pije mleko z miski.
Szary kot pije mleko z niebieskiej miski.

4. Układanie zdań z podanymi słowami.
Dziecko wybiera sobie wyraz lub wyrazy. Odczytują je (6-latki). Następnie układa zdania z odczytanymi/wybranymi słowami.

STOLICA

WISŁA

SYRENA



5. Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH

Film przedstawia krótką rozgrzewkę rytmiczno-ruchową dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.



6. Zabawy badawcze.
Zapoznanie z miarą płynów:
Bardzo proszę o zapoznanie dziecka z miarą płynów.
Rodzic pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.

Miarą pojemności płynów jest litr (1l), np. sok w kartonie

0,5l to jest połowa 1l, czyli pół soku lub małe mleko

1,5 l to 1l i jeszcze połowa litra (0,5l), czyli duża butelka wody mineralnej, w której zmieści się sok i małe mleko


Linki do filmików, które w jakimś stopniu mogą pomóc zobrazować dziecku mierzalność płynów. 






7. Karta pracy, cz. 4, s. 30−31.
Określanie, co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy. Oglądanie zdjęć warszawskich syrenek. Rysowanie po śladach rysunków bez odrywania kredki od kartki.


Karta pracy, cz. 4, s. 32–33.
Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach.
Sok jabłkowy, szklanki, kubek plastikowy (dla chętnych)
Rodzic wlewa tyle samo soku jabłkowego do przygotowanych różnych szklanek – miarką jest plastikowy kubek.
• Dziecko oglądają szklanki i dochodzą do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom w szklankach, tylko miarka jaką ten płyn rozlewano. Dziecko wypija sok ze szklanek. Wskazywanie butelki, w której zmieści się najwięcej płynu i tej, w której zmieści się go najmniej.
Czytanie z Rodzicem lub samodzielnie pojemności butelek.
• Dzieci rysują szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie. Następnie kolorują butelki, rysują
je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.





Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 75.
Kolorowanie klocków – klocki tego samego
kształtu powinny być w takim samym kolorze.



8. Wykonanie pracy plastycznej Nasze godło (dla chętnych)
Technika dowolna:)

Przykłady prac:











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz