Drodzy Rodzice, Kochane Skrzaty!
Dzisiejszy temat to:
Stolica, Wisła, syrenka
1. To jest mój kraj – prezentacja
2. Wiersz Ewy Stadtmüller Kim jesteś?
Czy wiesz, kim jesteś?
− To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
− Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
− biało – czerwone.
Ojczyste godło
− orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
− mazurka dźwięki,
no i stolica
− miasto syrenki.
I jeszcze Wisła
co sobie płynie:
raz na wyżynie,
raz na równinie,
i mija miasta
prześliczne takie…
− Już wiesz, kim jesteś?
− Jestem Polakiem.
3. Rozwijamy
zdania:
Kot pije mleko.
Szary kot pije mleko.
Szary kot pije mleko z miski.
Szary kot pije mleko z niebieskiej miski.
Dziecko
ogląda obrazek, podaje zdanie i mówi, że dodając kolejne
słowa będziemy rozwijali je np.:
Kot pije mleko.
Szary kot pije mleko.
Szary kot pije mleko z miski.
Szary kot pije mleko z niebieskiej miski.
4. Układanie zdań z podanymi słowami.
Dziecko wybiera sobie wyraz lub wyrazy.
Odczytują je (6-latki). Następnie układa zdania z
odczytanymi/wybranymi słowami.
STOLICA
WISŁA
SYRENA
5. Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH
Film przedstawia krótką rozgrzewkę
rytmiczno-ruchową dla dzieci w wieku przedszkolnym i
wczesnoszkolnym.
6. Zabawy badawcze.
Zapoznanie
z miarą płynów:
Bardzo proszę o zapoznanie dziecka z miarą płynów.
Bardzo proszę o zapoznanie dziecka z miarą płynów.
Rodzic
pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dziecku, że miarą
pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l –
to litr i jeszcze połowa litra.
Miarą
pojemności płynów jest litr (1l), np. sok w kartonie
0,5l
to
jest połowa 1l, czyli pół soku lub małe mleko
1,5 l
to
1l i jeszcze połowa litra (0,5l), czyli duża butelka wody
mineralnej, w której zmieści się sok i małe mleko
Linki do filmików, które w jakimś stopniu mogą pomóc zobrazować
dziecku mierzalność płynów.
7. Karta pracy, cz. 4, s. 30−31.
Określanie, co zwiedzali w Warszawie
Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy. Oglądanie zdjęć warszawskich syrenek. Rysowanie
po śladach rysunków bez odrywania kredki od kartki.
Karta pracy, cz. 4, s. 32–33.
Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na
poziom soku w szklankach.
Sok jabłkowy, szklanki, kubek
plastikowy (dla chętnych)
Rodzic wlewa tyle samo soku jabłkowego
do przygotowanych różnych szklanek – miarką jest plastikowy kubek.
• Dziecko oglądają szklanki i
dochodzą do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom w szklankach, tylko miarka jaką ten
płyn rozlewano. Dziecko wypija sok ze szklanek. Wskazywanie butelki,
w której zmieści się najwięcej płynu i tej, w której zmieści
się go najmniej.
Czytanie z Rodzicem lub samodzielnie
pojemności butelek.
• Dzieci rysują szlaczki po śladzie,
a potem samodzielnie. Następnie kolorują butelki, rysują
je po śladzie a potem samodzielnie
według wzoru.
Karta pracy Nowe przygody Olka i
Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 75.
Kolorowanie klocków – klocki tego
samego
kształtu powinny być w takim samym kolorze.
8. Wykonanie pracy plastycznej Nasze
godło (dla chętnych)
Technika dowolna:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz