piątek, 22 maja 2020


Drodzy Rodzice, Kochane Skrzaty!!!
Dzisiejszy temat:
Pierwsza kartka zielnika


1. Wiersz  "Wiosna"  autor: Bożena Forma


Powiał wiatr majowy,
łąka zapachniała.
Świeżą koniczyną
pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.

Słońce mocno grzeje,
świat do życia budzi.
Dobry czas nastaje
dla zwierząt i ludzi.


2. Kończenie rymowanek o łące.

Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)

Czerwone jak gotowane raki – to… (maki)

Ma żółty środek, białe płatki,
łodyga u niej wiotka.
Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)

Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.
Wygrzewa się w promykach słonka.
To maleńka… (biedronka)

Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)

Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)

3. Co nam daje łąka?

4. Rośliny zielne naszych łąk:




5. Po co nam te rośliny?
Zapytajcie dzieci czy wiedzą co można zrobić z roślin nazbieranych na łące?





Rodzic opowiada o zastosowaniu roślin zielnych, pokazuje:




syropy

krem rumiankowy

herbata ziołowa

tabletki 
 szampon pokrzywowy


mydło




 kremy, balsamy 

6. Ćwiczenia oddechowe Dmuchamy na dmuchawiec (mniszek pospolity).

  • Dzieci naśladują dmuchanie na trzymaną w ręce roślinę. Dmuchają mocno, aż do braku powietrza.
7. Oglądanie zielnika. Pierwsza kartka zielnika. 
Dziecko ogląda rośliny, nazywają wskazywane części (łodyga, korzeń, liść, kwiat).
Budowa rośliny:


Zielnik z przedszkola.


Drogie Skrzaty! Wasze roślinki przyniesione z łąki potrzebują czasu, żeby wyschły i ułożyły się. Dziś możecie wykonać według własnego pomysłu pierwszą kartkę zielnika. Myślę, że macie już wiele pomysłów na jej wykonanie :) Powodzenia.

8. Wspólne wypicie herbatki ziołowej np. rumiankowej.

9. Zabawa relaksacyjna Złota żaba.
Rodzic mówi: zapraszam Cię do zabawy, w czasie której musimy siedzieć bardzo cicho – inaczej nie będziemy mogli złapać tego, co może uda nam się złapać później. Usiądź na podłodze i skrzyżuj nogi. Jedną stopę połóż na udzie, jeśli masz na to ochotę (pół pozycji lotosu). Zamknij oczy.
Czy widziałeś/łaś kiedykolwiek małą, złotą żabkę, która siedzi na dużym, zielonym liściu lilii wodnej
cicho, cichutko… tak cicho, że nic się nie porusza, a żabka wygląda, jakby spała? Dzisiaj
będziemy takimi żabkami. Wyobraź sobie, że siedzisz na liściu lilii wodnej pośrodku stawu…
Siedzisz tam, jak ta żabka, bardzo cicho, i oddychasz powoli. Nabierz głęboko powietrza do
płuc i wypuść je do końca. W ten sposób żaby łapią muchy na kolację – siedzą tak cicho, że
muchy ich po prostu nie widzą. Nagle wyciągają swój długi język i łapią muchę. Czy potraficie tak
szybko wystawić język? A teraz siedź spokojnie, a ja będę udawać bzyczącą muchę. Za każdym
razem, kiedy wydam z siebie taki dźwięk (demonstruje ten dźwięk), możecie wystawić język
i złapać muchę. Na zakończenie szepniesz mi na ucho, ile much złapałaś/łeś.

10. "Łąkowa orkiestra" czyta Joanna Jabłczyńska

11. Dodatkowe karty pracy:









Dziękuję za cały tydzień i życzę miłego weekendu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz