Drodzy Rodzice, Kochane Skrzaty!!!
Dzisiejszy temat:
Pierwsza kartka zielnika
1. Wiersz "Wiosna" autor: Bożena Forma
Powiał wiatr majowy,
łąka zapachniała.
Świeżą koniczyną
pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.
Słońce mocno grzeje,
świat do życia budzi.
Dobry czas nastaje
dla zwierząt i ludzi.
2. Kończenie rymowanek o łące.
Trawa, kwiaty, biedronka – to na
pewno… (łąka)
Czerwone jak gotowane raki – to…
(maki)
Ma żółty środek, białe płatki,
łodyga u niej wiotka.
Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)
Piegowata dama. Po łące chodzi od
rana.
Wygrzewa się w promykach słonka.
To maleńka… (biedronka)
Czy to fruwające kwiaty? Jest ich
tyle! Nie, to… (motyle)
Lata, lata koło nosa. Uwaga! To
groźna… (osa)
Lata, lata obok czoła. To miodna…
(pszczoła)
3. Co nam daje łąka?
4. Rośliny zielne naszych łąk:
5. Po co nam te rośliny?
Zapytajcie dzieci czy wiedzą co można
zrobić z roślin nazbieranych na łące?
Rodzic opowiada o zastosowaniu roślin
zielnych, pokazuje:
syropy
krem rumiankowy
herbata ziołowa
tabletki
szampon pokrzywowy
mydło
kremy, balsamy
6. Ćwiczenia oddechowe Dmuchamy na
dmuchawiec (mniszek pospolity).
- Dzieci naśladują dmuchanie na trzymaną w ręce roślinę. Dmuchają mocno, aż do braku powietrza.
7. Oglądanie zielnika. Pierwsza kartka zielnika.
Dziecko ogląda rośliny, nazywają
wskazywane części (łodyga, korzeń, liść, kwiat).
Budowa rośliny:
Zielnik z przedszkola.
8. Wspólne wypicie herbatki ziołowej
np. rumiankowej.
9. Zabawa relaksacyjna Złota żaba.
Rodzic mówi: zapraszam Cię do
zabawy, w czasie której musimy siedzieć bardzo cicho – inaczej
nie będziemy mogli złapać tego, co może uda nam się złapać
później. Usiądź na podłodze i skrzyżuj nogi. Jedną stopę
połóż na udzie, jeśli masz na to ochotę (pół pozycji lotosu).
Zamknij oczy.
Czy widziałeś/łaś kiedykolwiek
małą, złotą żabkę, która siedzi na dużym, zielonym liściu
lilii wodnej
cicho, cichutko… tak cicho, że nic
się nie porusza, a żabka wygląda, jakby spała? Dzisiaj
będziemy takimi żabkami. Wyobraź
sobie, że siedzisz na liściu lilii wodnej pośrodku stawu…
Siedzisz tam, jak ta żabka, bardzo
cicho, i oddychasz powoli. Nabierz głęboko powietrza do
płuc i wypuść je do końca. W ten
sposób żaby łapią muchy na kolację – siedzą tak cicho, że
muchy ich po prostu nie widzą. Nagle
wyciągają swój długi język i łapią muchę. Czy potraficie tak
szybko wystawić język? A teraz siedź
spokojnie, a ja będę udawać bzyczącą muchę. Za każdym
razem, kiedy wydam z siebie taki dźwięk
(demonstruje ten dźwięk), możecie wystawić język
i złapać muchę. Na zakończenie
szepniesz mi na ucho, ile much złapałaś/łeś.
10. "Łąkowa orkiestra"
czyta Joanna Jabłczyńska
11. Dodatkowe karty pracy:
Dziękuję za cały tydzień i życzę miłego weekendu :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz