piątek, 24 kwietnia 2020


Wiosenne prace na wsi


1. Zabawa pobudzająco-hamująca – Koniki.

2. Rozmowa na temat wiosennych prac na wsi.
 Karta pracy, cz. 4, s. 10.

Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określanie, co to za prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.
Pole
Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie, a następnie siew i sadzenie roślin.

−− Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?



Dzisiejsze maszyny rolnicze












−− Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?



Sad
W sadzie wiosną właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie.
−− Dlaczego są wykonywane takie prace?





Zwierzęta wiejskie
Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie.
−− Czy praca rolnika jest łatwa?



3. Oglądanie obrazków narzędzi ogrodniczych.
Obrazki narzędzi ogrodniczych.



Dziecko oglądaj obrazki narzędzi ogrodniczych:
 grabie

widły
 łopata


 motyka

 sekator


 konewka

Dzieli ich nazwy na sylaby (5-latki) i, wybranych, na głoski (6-latki).
(Nie dzielimy na głoski nazw: konewka, widły, grabie).
Dziecko określa, do czego służą kolejne narzędzia.
4. Karta pracy, cz. 4, s. 11.
Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach. Czytanie z Rodzicem lub samodzielnie ich nazw.
Łączenie rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.


5. Wirtualne zwiedzanie (propozycja)




6. Zabawy na świeżym powietrzu (w miarę waszych możliwości)

Spacer – przyglądanie się pracom w przydomowych ogródkach.

Zabawa metodą opowieści ruchowej – W ogrodzie.
Skrzaty wybrały się do ogrodu na zaproszenie ogrodnika Macieja (w roli ogrodnika Rodzic). Witają się z ogrodnikiem i rozpoczynają oglądanie ogrodu.
Dziecko:
Wącha kwiatki, wykonuje przysiad, skłon głowy w przód i głęboki wdech nosem, a wydech – ustami,
biega po alejkach, wyciąga ramiona w bok,
naśladując motyle. rytmicznie podnosi je i opuszcza.
Ogrodnik Maciej prosi dziecko o pomoc przy sadzeniu.
Dziecko:
Sadzi rośliny, wykonuje siad klęczny, naśladuje czynności:
kopania, sadzenia, przysypywania roślin ziemią,
myje ręce po pracy, staje w rozkroku, wykonuje lekki skłon tułowia
w przód, pociera dłońmi o siebie, podlewa posadzone rośliny. porusza się po wyznaczonym miejscu ogrodu i naśladuje podlewanie.
Ogrodnik chwali dziecko za dobrze wykonaną pracę i dziękuje za pomoc, podając dłoń dziecku.

•• Zabawy swobodne z zastosowaniem urządzeń ogrodowych.


7. Kolorowanka do wyboru.






Dziękuję za cały tydzień i życzę Miłego weekendu !
Pozdrawiam serdecznie :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz