środa, 15 kwietnia 2020


Odkrywanie litery z, Z.




•• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 55.
• Opisywanie, co przedstawia obrazek.
• Określanie pierwszych głosek w słowie zebra i nazwach rysunków.
• Rysowanie po śladach rysunków (ołówkiem).
• Zaznaczanie liter z, Z w wyrazach (na kolor niebieski).



Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 56–57.
• Liczenie obrazków zwierząt w pętlach. Zaznaczanie
ich liczby kropkami lub cyframi w okienkach znajdujących się pod pętlami.
• Kolorowanie na czerwono, w każdej parze, okienka, w którym jest więcej kropek.
• Czytanie całościowe nazw zwierząt. Wskazywanie ich na obrazkach.


Zagadki o zwierzętach egzotycznych (dziecko może zgadywać lub wskazać na obrazku):

Jest królem lecz nie w koronie,                                       Kot ogromny, pręgowany,
Ma grzywę, choć nie jest koniem. (lew)                           bywa w cyrku, tresowany. (tygrys)



Chociaż ma torbę,                                                             Najodważniejszego
nie jest listonoszem.                                                          przestraszyć by mógł.
W swej torbie na brzuchu                                                 Ten zwierz co na nosie
własne dzieci nosi. (kangur)                                             ma potężny róg. (nosorożec)




Każdego ZOO jest ozdobą,             
                                                                                           Ten gad się niczym nie zasłania,
choć nie gra w orkiestrze,                                               choć jest mistrzem maskowania
trąbę nosi z sobą. (słoń)                                                    bo kiedy zechce kolor zmienia,
                                                                                       przyjmując barwę otoczenia. (kameleon)



Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję,                                        W kostiumiku czarno - białym,
więc pewnie nie często ją myje.                                                  w ZOO ją zobaczyć możesz,
Na sierści ma plamy wzorzyste                                                   inna znowu śmiałym krokiem,
wprost z drzew zrywa liście soczyste. (żyrafa)                       przejść przez jezdnię ci pomoże. (zebra)


                                                       


Bardzo piękna, kolorowa                                                             Z zabaw i figli zwierzak ten znany,
i powtarza różne słowa. (papuga)                                           lubi też bardzo zjadać banany. (małpa)


Ma futerko czarno - białe,                                                                Jest podobny do niedźwiadka,
a na głowie uszka małe.                                                                        przez dzień cały liście żuje.
Ten miś chętnie w trawie siada                                                          Żeby z drzewa się nie zsunąć
i bambusem się objada. (panda)                                                        mocno gałąź obejmuje. (koala)



Nie chodzi, a pełza,                                                                Jest szybki, zwinny, giętki
syczy groźnie wciąż,                                                            i cały w plamki i cętki
nie zbliżaj się do niego                                                           Biega najszybciej na świecie
bo to właśnie... (wąż)                                                           Co to za kocur? Już wiecie? (gepard)























                                                                                         
















Karta pracy, cz. 3, s. 28.
Słuchanie zagadek o zwierzętach egzotycznych. Odszukiwanie wśród naklejek zdjęć zwierząt.
Naklejanie ich na odpowiednie teksty zagadek. Określanie pierwszych głosek z nazw obrazków. Łączenie, samodzielnie lub z pomocą Rodzica, pierwszych głosek z nazw obrazków.
Podawanie nazwy zwierzęcia, która powstała. Naśladowanie miny lwa przedstawionego na obrazku. Nazywanie emocji przedstawionych na obrazkach





Liczmany, np. klocki.
Dzieci dostają liczmany (np. klocki). Dziecko wybiera sobie 10 klocków.
Rodzic mówi zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.
Przykładowe zadania.
−− Opiekun dał nosorożcowi 7 jabłek (dziecko układają przed sobą 7 klocków). Potem dał mu jeszcze 3 jabłka (dokładają trzy klocki). Ile razem jabłek dał nosorożcowi opiekun?

(Dziecko liczy klocki i odpowiada na pytanie. Opiekun dał nosorożcowi 10 jabłek, bo 7 i 3
to dziesięć.)
−− W zoo na wybiegu biegało 6 małpek. Potem przybiegły jeszcze 4 małpki. Ile małpek jest teraz
na wybiegu?
Podobnie jak w poprzednim zadaniu, dziecko układa przed sobą 6 klocków, potem dokładają
4 klocki.
( Liczą klocki. Odpowiadają na pytanie.)

−− Na wybiegu w zoo bawiło się 10 małpek. 5 małpek schowało się do domku. Ile małpek bawi się
teraz na wybiegu w zoo?
Dziecko układa przed sobą 10 klocków. Potem odsuwają 5 klocków.

( Liczy pozostałe klocki. Udziela odpowiedzi na pytanie.)
−− 10 morsów wygrzewało się przy basenie. 8 morsów weszło do basenu. Ile morsów wygrzewa
się teraz przy basenie?
Dziecko układa przed sobą 10 klocków. Potem odsuwa 8 klocków.

(Liczy pozostałe klocki i udziela odpowiedzi na pytanie.)

Karta pracy, cz. 3, s. 29.

Oglądanie obrazków. Ilustrowanie ich liczmanami. Odpowiadanie na pytania. Określanie, do których zwierząt należą narysowane cienie.

•• Zabawa ruchowa Żyrafy i lwy. 

Żyrafy – chodzenie z wyprostowanymi plecami i wyciągniętą szyją, wysoko unosząc kolana, wolne rozglądanie się dokoła.
• Lwy – czworakowanie z jednoczesnym przenoszeniem do przodu lewej ręki i lewej nogi, a następnie prawej ręki i prawej nogi, z wysoko uniesioną głową.

Zabawa paluszkowa Pięć małpek (według Krzysztofa Sąsiadka).
Dziecko, naśladują ruchy ręki Rodzica.
Dziecko:
W dżungli kilka małpek żyło, pokazują rozłożoną dłoń,
a dokładnie pięć ich było.
Pierwsza małpka – pokazują dłoń złożoną w piąstkę,
taka mała. odchylają mały palec,
Druga małpka odchylają drugi palec,
wciąż skakała.
Trzecia małpka odchylają środkowy palec,
wciąż płakała.
Czwarta małpka odchylają czwarty palec,
wciąż się śmiała.
Piąta małpka odchylają kciuk.
tak śpiewała.
W dżungli kilka małpek żyło,
a dokładnie pięć ich było… itd.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz