środa, 29 kwietnia 2020



Drodzy Rodzice, Kochane Skrzaty!

Dzisiejszy temat to:
Ochroń przyrodę

Ziemia, ziemia to nasza planeta.
Dbamy o czyste powietrze.
Nie chcemy śmieci na leśnej łące.
Precz z dymem, który zasłania słońce.

1. Filmik edukacyjny

INŻYNIERKA WILCZYCA (Segregacja śmieci)


2. Zabawa dydaktyczna – Co zanieczyszcza powietrze?

Dziecko ogląda obrazki i zastanawia się, które z nich umieściłby pod napisem TAK, a które pod napisem NIE
TAK - te, które nie mają wpływu na zanieczyszczenia powietrza (np. rower, deskorolka, hulajnoga, rolki, kajak, żaglówka),
NIE - te, które mają wpływ na zanieczyszczenie powietrza (np. fabryka z dymiącym kominem, samochód, samolot, lokomotywa spalinowa, zużyte zabawki plastikowe).

           TAK                                                        NIE












Rodzic uświadamia dziecku, że można przeciwdziałać zanieczyszczeniu powietrza poprzez stosowanie specjalnych filtrów, katalizatorów, benzyny bezołowiowej itd.


3.Segregujemy śmieci.



Kolory kontenerów wszyscy dobrze znamy,
segregujemy śmieci, do nich je wrzucamy:
do żółtego butelki, szkło do zielonego,
gazety i kartony zawsze do niebieskiego.


4. Zabawa Do jakiego pojemnika?



Rodzic pokazuje dziecku pojemniki, których używa się do segregowania odpadów, i wyjaśnia, jakie odpady można do nich wkładać. Podkreśla znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania materiału, który
może zostać ponownie wykorzystany. Śmieci nie zanieczyszczają wtedy środowiska, tylko ponownie mogą zostać użyte. Wyjaśnia pojęcie recyklingu.
Pojemnik (lub worek) niebieski – papier,
pojemnik (lub worek) zielony – szkło,
pojemnik (lub worek) żółty – metale i tworzywa sztuczne.



5. Rady na odpady - bajka edukacyjna




6. Karta pracy, cz. 4, s. 18.
Łączenie śmieci z odpowiednimi pojemnikami. Rysowanie butelek i słoików po śladach.
Wyjaśnienie znaczenia słowa recykling.



•• Karta pracy, cz. 4, s. 19.
Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów. Oglądanie rysunków Ady i ich rozszyfrowywanie.
Dzieci podają, jakie czynności należy wykonać:
−− przygotować doniczkę z ziemią,
−− włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,
−− podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,
−− podlewać hiacynta co kilka dni.
Uzupełnianie rysunków tulipana według wzoru.




7. Karta pracy (dodatkowa)



7.  Praca plastyczna Segregujemy śmieci. (do druku)
Wyprawka, karta 21, klej, nożyczki, kredki.


• Oglądanie rysunków pojemników służących do segregowania śmieci.
• Wycinanie z karty elementów pojemników.
• Kolorowanie pojemników na odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci, jakie należy do nich wrzucać (przedstawione na rysunkach).
• Składanie i sklejanie pojemników zgodnie z instrukcją.
• Wykonanie prac przez dzieci.
• Porządkowanie miejsc pracy.


Dzieci mogą też same wykonać swoją pracę związaną z tematem:)


9.Bajka Rodzina Treflików - sezon 3 - odc. 6 - "Śmieci"





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz