poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Drodzy Rodzice! Kochane Skrzaty!
W tym tygodniu będziemy dbać o przyrodę:)

Strażnicy przyrody



1.Słuchanie piosenki Ochroń Ziemię (sł. i muz. Krystyna Gowik). Rozmowa na temat tekstu
piosenki.

I. Mieszkamy na wielkiej kuli.
Ta kula to nasza Ziemia.
Dorośli ciągle na tej Ziemi
chcą wszystko zmieniać.
Wycinają drzewa,
śmiecą na leśnej łące,
czarny dym z kominów leci
i zasłania słońce.
II. Gdy wszystkie na świecie dzieci
zadbają o piękno Ziemi,
to wszystko skończy się szczęśliwie,
nic się nie zmieni.
W ogromnym kosmosie
Ziemia się nie zgubi,
gdy ją każdy mały człowiek
nauczy się lubić.
Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem. Ref.: Ochroń Ziemię…
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

• Określanie nastroju piosenki.
Rodzic zadaje dzieciom pytania:
−− Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?
−− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?
−− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?
−− Co oznaczają słowa piosenki: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?”

2. Zabawa dramowa – My, drzewa.
Dzieci są drzewami. Rodzic opowiada, co działo się z lasem, drzewami, a dzieci wcielają się w role drzew i uzewnętrzniają stany emocjonalne w zależności od kolejnych zdarzeń opisywanych
przez Rodzica.
Mama opowiada:
Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło
się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą?

3. Oglądanie zdjęć wybranych drzew – liściastych i iglastych.





Dzieci oglądają zdjęcia drzew, nazywają je, porównują wygląd.
•• Wypowiedzi dzieci na temat: Co to jest las?


4. Poznawanie (przypomnienie) ogólnej budowy drzewa.



Rodzic przypomina dziecku elementy drzewa: korzenie, pień, gałęzie, koronę z liśćmi.
Dziecko nazywają części drzewa. Określają, które części rośliny rosną pod ziemią, a które nad nią.

5. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Strażnicy przyrody.

Karty pracy, cz. 4, s. 12–13.

Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Strażnicy przyrody. Kolorowanie rysunków zwierząt.
−− Co robiły dzieci w lesie?
−− Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
−− Jak wy zachowujecie się w lesie?


6. Odkrywanie litery h, H.


Odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej.
•• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie
do czytania, pisania, liczenia, s. 72.
• Opisywanie, co przedstawia obrazek.
• Określanie pierwszych głosek w słowie hamak i nazwach rysunków.
• Rysowanie po śladach rysunków.
• Kolorowanie wybranych rysunków.
• Zaznaczanie liter h, H w wyrazach (kolorem niebieskim)





7. Podawanie nazw zwierząt i roślin rozpoczynających się podaną sylabą.
Rodzic podaje sylaby, a dziecko wymyśla nazwy zwierząt lub roślin.

Np. so – sowa; je – jeleń; ja – jarzębina,
jagody; sar – sarna; je – jeże, jeżyny…


8. Dodatkowe kolorowanki/ karty pracy.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz