czwartek, 16 kwietnia 2020


Pan Lew

Kochane Skrzaty!

Albumy o zwierzętach: zachęcam wszystkie Skrzaty do poszukania w swojej biblioteczce w domu książek, albumów o zwierzętach. Spróbujcie wraz z Rodzicami poszukać zwierząt egzotycznych, przyjrzyjcie się także krajobrazom, w których żyją te zwierzęta (sawanna, dżungla).

Drodzy Rodzice!
Zapytajcie swoje dzieci: Czym te krajobrazy się od siebie różnią? Niech dziecko samo spróbuje wymienić cechy tych krajobrazów, można pokazać im poniższe obrazki.

SAWANNA - jest to grupa traw strefy międzyzwrotnikowej (można pokazać dziecku na mapie, na globusie) o klimacie gorącym z wyraźnie zaznaczoną strefą suchą i deszczową. Szata roślinna - to kępy sucholubnych traw (np.afrykańska trawa słoniowa dochodząca do 5m), występują także drzewa np. akacje, baobaby, palmy.

DŻUNGLA - inaczej wilgotny las równikowy, puszcza tropikalna. Wiecznie wilgotna formacja leśna strefy międzyzwrotnikowej, charakteryzują ją wielkie bogactwo drzew, wielowarstwowy układ drzewostanu, obfitość lian, bardzo mała ilość krzewów i runa leśnego będąca wynikiem dużego zacienienia wnętrza dżungli.


1. Ćwiczenia usprawniające pracę narządów mowy – Jak zwierzęta.
Dzieci naśladują ruchy paszczy krokodyla, naśladują żucie gumy. Wysuwają język jak najdalej do przodu i chowają go jak egzotyczne żaby.



2. Zagadki słuchowe (link poniżej): Każde dziecko uwielbia zagadki słuchowe, link poniżej jest związane ze zwierzętami egzotycznymi, ale także występują tam inne, mimo wszystko polecam, najpierw niech dziecko zgaduje nie widząc monitora, następnie niech samo sprawdzi czy udało mu się zgadnąć. Można także pobawić się w zabawę ruchową dodając do tego sposób poruszania się tych zwierząt lub dodać inne zwierzęta.


https://www.youtube.com/watch?v=Rerv4Ppfq7U

3. Oglądanie zdjęcia/obrazka rodziny lwów.





Dzieci oglądają zdjęcie – omawiają wygląd lwów. Słuchają ciekawostek na temat lwów.

Lwy żyją na sawannie, gdzie – jak wiemy – jest pora sucha i pora deszczowa. Lwy są mięsożerne, zjadają upolowane przez siebie zwierzęta, np.: antylopy, gazele, małe żyrafy. Najczęściej
polują lwice. Lwy są raczej leniwe, a ponieważ są silne, to zabierają lwicom upolowaną zwierzynę. Ogon lwa wygląda jak pędzelek, bo jest zakończony pękiem czarnych włosów.
Służy najczęściej do opędzania się od much. Lew macha ogonem również wtedy, gdy się gniewa lub złości.

4. Praca plastyczna Pan lew. (Wczoraj otrzymaliście ją z książkami)
Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 17, klej, nożyczki, pomarańczowa bibuła, rolka tekturowa.
• Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.
Wycinanie z kart gotowych elementów.
Wycinanie grubego paska bibuły według instrukcji.
Przyklejanie paska dookoła głowy lwa; powtarzanie tej czynności dwa lub trzy razy.
Wycinanie z karty pomarańczowego prostokąta i oklejanie nim tekturowej rolki.
Przyklejanie poszczególnych części lwa według wzoru.
• Wykonanie prac przez dziecko.
• Porządkowanie stanowiska pracy WAŻNE!!!!
• Umieszczenie wykonanych prac w dowolnym miejscu. Jeżeli dzieci będą chciały pochwalić się wykonaną pracą to proszę o zdjęcia:)

5. Kończenie rymowanek.
Śliski, długi i wije się wciąż – to… (wąż)
Ma kły i trąbę – to jego broń,
to duże zwierzę to… (słoń)
Mają torbę na dzieci, z własnej skóry,
skaczą, boksują – to australijskie… (kangury)


6. Karta pracy, cz. 3, s. 30.
Kolorowanie pól zgodnie z kolorami kropek. Nazywanie zwierząt przedstawionych na obrazkach.
Układanie zdania o jednym z nich.


7. Karta pracy, cz. 3, s. 31.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Nazywanie zwierząt przedstawionych
na obrazkach. Układanie zdania o jednym z nich.




8. Dodatkowo można z dzieckiem poćwiczyć motorykę małą poprzez lepienie plasteliną, którą dzieci uwielbiają. Potrzebna będzie plastelina i podkładka np. gazeta.
•• Lepienie z plasteliny figurek wybranych zwierząt egzotycznych.

Dzieci lepią figurki wybranych zwierząt egzotycznych.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz