piątek, 5 czerwca 2020


Drodzy Rodzice, Kochane Skrzaty!
Dzisiejszy temat:
Moje uczucia

Drogą do lasu
idzie już czerwiec
z wiązanką chabrów
i dzbanem czernic.
Patrzy na łąkę
mokrą od rosy:
− Już czas najwyższy
na sianokosy.


1. Na początek proponuję wysłuchać wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Nazwy miesięcy – dzięki któremu dziecko utrwali sobie nazwy miesięcy.

W miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają za Rodzicem – na jednym wydechu – nazwy miesięcy.

Jakie miesiące
w roku mamy?
Czy wszystkie nazwy
miesięcy znamy?
Komu nie sprawi
trudu zadanie,
niech rozpoczyna
ich wyliczanie.
Powietrza dużo
buzia nabiera
i na wydechu
nazwy wymienia:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad,
grudzień. *
Jeśli za trudne
było zadanie,
ćwicz dalej z nami
to wyliczanie:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*,
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik*.

2. Zapraszam do wysłuchania wierszyka Moje emocje




3 Emocje.
Dziecko ogląda obrazki, nazywa emocje przedstawione na obrazkach buzi.

−− Kiedy się złościmy? (Kiedy ktoś lub coś nie pozwala robić tego, co chcemy albo dostać tego,
czego potrzebujemy, gdy ktoś chce nam wyrządzić krzywdę).
−− Kiedy się smucimy? (Gdy żegnamy się z tym, co straciliśmy albo gdy godzimy się z tym, że
niektórych rzeczy nie będziemy mieć).
−− Kiedy się boimy? (Gdy czujemy zagrożenie, strach chroni nas przed nim, bo każe nam krzyczeć,
uciekać, chować się lub walczyć).
−− Kiedy się cieszymy? (Różne osoby cieszą inne rzeczy, zdarzenia).
−− Kiedy się wstydzimy? (Gdy różnimy się czymś od innych i oni dają nam to odczuć; gdy nie
spełniamy czyichś oczekiwań, nadziei, gdy przyłapano nas na czymś niewłaściwym).
−− Kiedy zazdrościmy? (Gdy nie mamy tego, co mają inni – pojawia się wtedy w nas złość lub
smutek, możemy czuć jedno i drugie).





4. Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk Moje uczucia.

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.
Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.
Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.
Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

Rozmowa na temat tekstu.
−− Co mieszka w sercu?
−− Czy zawsze jest nam wesoło?
−− Czy zdarza się, że coś was smuci?
−− Czy zdarza się, że coś was złości?












Drodzy Rodzice przypomnijcie dziecku, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom – dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.


5. Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.
Patrzenie na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym obrazku
przedmiotów, roślin umieszczonych na dole kart.



Karta pracy, cz. 4, s. 58.
Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym
obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez N. imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.


Karta pracy, cz. 4, s. 59.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach.
Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich.


6. Niezbędnik Doktora Pawełka - nowe zasady w przedszkolu, film edukacyjny dla dzieci.


Śpiewające Brzdące - Jesteśmy dziećmi - Piosenki dla dzieci



Dziękuję za cały tydzień :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz