Drodzy
Rodzice, Kochane Skrzaty!
Dzisiejszy
temat:
Moje
uczucia
Drogą
do lasu
idzie
już czerwiec
z
wiązanką chabrów
i
dzbanem czernic.
Patrzy
na łąkę
mokrą
od rosy:
− Już
czas najwyższy
na
sianokosy.
1.
Na początek proponuję wysłuchać wiersza Ewy Małgorzaty Skorek
Nazwy miesięcy – dzięki któremu dziecko utrwali sobie nazwy
miesięcy.
W
miejscach oznaczonych * dzieci powtarzają za Rodzicem – na jednym
wydechu – nazwy miesięcy.
Jakie
miesiące
w
roku mamy?
Czy
wszystkie nazwy
miesięcy
znamy?
Komu
nie sprawi
trudu
zadanie,
niech
rozpoczyna
ich
wyliczanie.
Powietrza
dużo
buzia
nabiera
i
na wydechu
nazwy
wymienia:
− styczeń,
luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień,
październik, listopad,
grudzień.
*
Jeśli
za trudne
było
zadanie,
ćwicz
dalej z nami
to
wyliczanie:
− styczeń,
luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień,
październik*,
− styczeń,
luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień,
październik*.
2.
Zapraszam do wysłuchania wierszyka Moje emocje
3
Emocje.
Dziecko
ogląda obrazki, nazywa emocje przedstawione na obrazkach buzi.
−− Kiedy
się złościmy? (Kiedy ktoś lub coś nie pozwala robić tego, co
chcemy albo dostać tego,
czego
potrzebujemy, gdy ktoś chce nam wyrządzić krzywdę).
−− Kiedy
się smucimy? (Gdy żegnamy się z tym, co straciliśmy albo gdy
godzimy się z tym, że
niektórych
rzeczy nie będziemy mieć).
−− Kiedy
się boimy? (Gdy czujemy zagrożenie, strach chroni nas przed nim, bo
każe nam krzyczeć,
uciekać,
chować się lub walczyć).
−− Kiedy
się cieszymy? (Różne osoby cieszą inne rzeczy, zdarzenia).
−− Kiedy
się wstydzimy? (Gdy różnimy się czymś od innych i oni dają nam
to odczuć; gdy nie
spełniamy
czyichś oczekiwań, nadziei, gdy przyłapano nas na czymś
niewłaściwym).
−− Kiedy
zazdrościmy? (Gdy nie mamy tego, co mają inni – pojawia się
wtedy w nas złość lub
smutek,
możemy czuć jedno i drugie).
4.
Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk Moje uczucia.
Żal
mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i
tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno,
że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i
złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.
Tu,
w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.
Czasem
jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W
kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
że
wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.
Zobacz,
już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata
niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po
burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
po
chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.
Rozmowa
na temat tekstu.
−− Co
mieszka w sercu?
−− Czy
zawsze jest nam wesoło?
−− Czy
zdarza się, że coś was smuci?
−− Czy
zdarza się, że coś was złości?
Drodzy
Rodzice przypomnijcie dziecku, że uczucia, emocje są czymś
normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom – dorosłym i
dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest
tęcza, po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i
smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.
5.
Karty pracy, cz. 4, s. 56–57.
Patrzenie
na obrazek. Opowiadanie, co się na nim dzieje. Odszukiwanie na dużym
obrazku
przedmiotów,
roślin umieszczonych na dole kart.
Karta
pracy, cz. 4, s. 58.
Opowiadanie
o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o
każdym
obrazku.
Pisanie samodzielnie lub przez N. imienia dziecka. Ozdabianie pola z
imieniem.
Karta
pracy, cz. 4, s. 59.
Rysowanie
szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i
fal po śladach.
Kończenie
rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich.
6.
Niezbędnik
Doktora Pawełka - nowe zasady w przedszkolu, film edukacyjny dla
dzieci.
Śpiewające Brzdące - Jesteśmy dziećmi - Piosenki dla dzieci
Dziękuję za cały tydzień :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz