Drodzy Rodzice, Kochane Skrzaty!
Dzisiejszy temat:
Co jest cięższe, a co lżejsze?
1.
Wysłuchajcie piosenki: Bo
co może mały człowiek.
Chociaż mało mamy lat,
lat naprawdę niewiele,
choć lubimy w piłkę grać
i pojeździć rowerem,
choć na wszystko mamy czas,
tyle zabaw nas czeka...
Wiemy, że każdy z nas,
wyrośnie każdy z nas
na wielkiego, wielkiego,
na człowieka.
Bo co może,
co może mały człowiek.
tak jak ja albo ty?
Może pani, a może pan podpowie,
my zgodzimy się z tym.
Na podwórku fajnie jest –
można sobie pobiegać,
pograć w kapsle, można też
chodzić sobie po drzewach.
Można łapać do swych rąk
kolorowe motyle...
Albo się ukryć tak,
by nikt nie widział nas,
i polecieć do słońca
choć na chwilę.
Bo co może...
Właśnie tyle lat co my
ma i Bolek, i Lolek,
a więc może ja lub ty
odegramy ich role.
Albo któryś będzie kimś
najważniejszym na świecie...
Będzie miał tyle sił,
dołoży wszystkich sił,
aby były szczęśliwe
wszystkie dzieci.
Bo co może,
co może mały człowiek,
tak jak ja albo ty?
Ktoś powiedział, że robiąc to, co
robi,
właśnie uczy się żyć.
Właśnie uczy się żyć!
Właśnie uczy się żyć!
2. Ćwiczenia emisyjne.
Proponuję ćwiczenie z wykorzystaniem słów i
sylab oraz dowolnej melodii wymyślonej przez dziecko.
Zaśpiewajcie poniższe słowa na wymyśloną przez siebie melodię:
− Złość, złość – mam jej
dość; radość wielka, he, he, he, o, o!
3. Co jest cięższe, a co lżejsze? –
zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej.
Zapoznajcie się z jej wyglądem. Czy
widzieliście gdzieś taką wagę?
Chociaż zastąpiły ją wagi
elektroniczne, czasami nadal możemy spotkać ją w sklepie, a może
macie taką w domu lub u babci na strychu?
Jeżeli posiadacie wagę łatwo wykonacie ćwiczenia z użyciem wagi
szalkowej. Możecie kłaść na szalkach różne przedmioty i za
pomocą wzroku określić który jest cięższy a który lżejszy.
Cięższy przedmiot będzie znajdował się niżej, a lżejszy wyżej.
Jeżeli
nie posiadacie wagi możecie zrobić ją sami np. z wieszaka,
lub skorzystać z filmiku, który pokazuje jak używać wagi:
KACZOR DONALD - jak działa waga. Nauka dla dzieci. Learn for kids.
Waga szalkowa.
Dla chętnych propozycje ćwiczeń: Jak porównać wagę (masę) misia i klocków. Potrzebne będą np. klocki: drewniane, sześcienne, miś.
• Pierwsza sytuacja.
Kładziemy na lewej szalce misia,
a na prawej – trzy klocki.
−− Co jest cięższe? Po czym to
poznałaś/łeś?
−− Co jest lżejsze? Po czym to
poznałaś/łeś?
• Druga sytuacja.
Kładziemy na lewej szalce misia,
a na prawej – cztery klocki.
−− Co jest cięższe? Co jest
lżejsze?
−− Po czym poznałaś/łeś, że
cztery klocki ważą tyle co miś?
(Ilość klocków musi być taka, aby
ich masa równoważyła masę misia).
• Trzecia sytuacja.
Kładziemy na lewej szalce misia,
a na prawej – pięć klocków.
−− Co jest cięższe? Po czym to
poznałaś/łeś?
−− Co jest lżejsze? Po czym to
poznałaś/łeś?
4. Ćwiczenia w porównywaniu masy
przedmiotów.
Różne przedmioty, np.: klocki,
piłeczki, lalki, misie, itp.
Możecie ważyć zabawki i porównywać ich ciężar.
Czy znacie inne wagi?
5. Ćwiczenia: oddechowe, artykulacyjne
i słuchowe, na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek Dni tygodnia.
Jakie nazwy dni
tygodnia znamy?
Czy wszystkie nazwy
dni pamiętamy?
Jeśli ktoś lubi
takie zadania,
niech się zabiera
do wyliczania.
Powietrza dużo
buzią nabiera
i na wydechu
niech dni wymienia:
− poniedziałek, wtorek, środa,
czwartek, piątek, sobota, niedziela.*
Jeśli za trudne
było zadanie,
ćwicz dalej z nami
to wyliczanie.
− Poniedziałek, wtorek, środa,
czwartek,
piątek, sobota, niedziela.*
W miejscach oznaczonych * dzieci
powtarzają za Rodzicem – na jednym wydechu – nazwy dni tygodnia.
6. Karta pracy, cz. 4, s. 55.
Kolorowanie w każdej parze cięższego
przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.
Dziękuję :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz