środa, 20 maja 2020


Drodzy Rodzice, Kochane Skrzaty!
Dzisiejszy temat:
Wiosna na łące

Dzisiejsze propozycje:

1. Brzęcząca zabawa:


2. Zabawa Na wiosennej łące.
Dziecko wspólnie z Rodzicem próbują naśladować ruchy zwierząt i roślin żyjących na wiosennej łące
(np. stokrotki – stanie ze złączonymi nogami, prosto, z głową wyciągniętą do góry, z rozłożonymi
rękami…). Potem razem przedstawiają wiosenną łąkę, wcielając się w wybrane zwierzęta i rośliny.

• Układanie dialogów między biedronką i ślimakiem, stokrotką i motylem. 
Dzieci wraz z Rodzicami, układają dialogi do obrazków.



3. Karta pracy, cz. 4, s. 42.
Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu.

Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom.

(Degustacja miodu)


4. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa Wiosenna pogoda.
Dzieci spacerują. Na hasło Burza zatrzymują się, klaszcząc nad głową i równocześnie
mówiąc: bum, bum, bum. Ponownie spacerują, na hasło Lekki wiatr – dzieci podskakują
z nogi na nogę. Ponowny marsz, na hasło Słońce – unoszą ręce w górę, poruszają nimi w nadgarstkach.


5. Biedronka.
•• Rozmowa na temat budowy biedronki.



Rodzic na ilustracji pokazuje części ciała biedronki, nazywa je (pancerz, pod nim skrzydła, głowa, oczy, aparat gębowy, nogi, czułki).

Ciekawostki:
Biedronki należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np. motyl). W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.







6. Zabawa rozwijająca  umiejętność określania, kto należy do rodziny owadów: Owad czy nie?
Dziecko ogląda kolejne obrazki, nazywają zwierzęta na nich przedstawione. Może samodzielnie lub z pomocą Rodzica spróbować odczytać głośno napisy  (wyrazy, w których występują nieznane litery pomaga odczytać Rodzic). 

Owady

ćma


motyl

mucha


biedronka 

mrówka 


konik polny


pszczoła



 osa 






 szerszeń


komar


 chrabąszcz


żuk


 ważka






7. Ćwiczenia logorytmiczne Rób to, o czym mówi wiersz.
Dzieci poruszają się razem z Rodzicem zgodnie z tekstem wypowiadanego przez niego wierszyka.
Następnie poruszają się same podczas recytacji wiersza.

Zrób do przodu cztery kroki,
i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
przysiad, i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
by koledze otrzeć łzy.

8. Karty pracy:

 9. Praca plastyczna: Biedronka
Do wyboru:








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz