niedziela, 8 listopada 2020

Poniedziałek - zajęcia zdalne

 

Drodzy Rodzice 

Kochane Dzieci zapraszam Was na poniedziałkowe zajęcia.


Temat zajęć: Dbamy o zdrowie – Chory kolega.

 

Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od rozmowy na temat ojców dzieci, pod hasłem:

1.  Co wiecie o swoich Tatusiach?

- Jak ma na imię Twój tata?

- Gdzie pracuje?

- Co lubi najbardziej robić?

- Jakie są jego ulubione potrawy?

 



Wprowadzenie litery t, T  - dla 5 latków

Analiza i synteza słuchowa słowa „TATA”

•      dzielenie słowa TATA na sylaby

      co słyszysz na początku słowa TATA ?


2. Wprowadzenie litery t, T - dla 6 latków

·      dzielenie słowa tata na głoski

·       podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską t (torba, tor, trawa,…) kończących się tą głoską (drut, krawat, młot,…) i mających ja w środku (mata, buty, klatka,…)

·       z ilu głosek składa się słowo tata?

Budowanie  schematu  słowa  tata

TATA


Utworzenie słowa Tomek ze wskazanych głosek  z nazw obrazków

·      obrazki: taczka, kot, dom, gazeta, maska

 


 

 

 

 

 TOMEK

 ·           podanie otrzymanego imienia

               analiza i synteza słuchowa imienia Tomek

·            dzielenie imienia Tomek na sylaby, na głoski, budowanie jego schematu


Pokaz litery t, T – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej


 

Spróbujcie napisać literę „T” / na stole / w powietrzu / na płaskim talerzu z kaszą manną


3. Zadanie w Kartach Pracy – Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia dla 5 latków (str. 9)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/odkrywam_siebie_litery_liczby_podstawowy/mobile/mobile/index.html?fbclid=IwAR3eRiHWt3bmMulRby40qwoT-TDeE9L4YXOiUuJuMevFIiV-48iF9Skrclc#p=11


4. Zadanie w Kartach Pracy –Litery i liczby dla 6 latków (str. 10)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/odkrywam_siebie_litery_liczby_zaawansowany/mobile/index.html?fbclid=IwAR1fdCLRNDOPIJYyHBNWJZciQxfzejZVnOjxdHcLZ1FSG0k0WfCqzKts1Fo#p=12


5. Słuchanie wiersza Ludwika Wiszniewskiego pt. Przyjaciele zajączka, bardzo proszę aby Państwo przeczytali swoim dzieciom, poniżej zamieszczony wiersz.



Rozmowa na temat treści zawartej w wierszu:

- Które zwierzęta przyszły odwiedzić zajączka?

- Co radziły? Jak pomagały zajączkowi?

- Jak się czuł zajączek wśród tylu przyjaciół?

- Czy do tej sytuacji pasuje przysłowie „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”  Dlaczego?

- Czy zawsze możemy odwiedzić chorego kolegę? Dlaczego?

 

6. Zastanówcie się co widzicie na rysunku zamieszczonym poniżej?

 

- Dlaczego chłopiec leży w łóżku?

- Co może być powodem jego przeziębienia?

- Obejrzyjcie zdjęcia zamieszczona na ilustracji poniżej, co może pomóc chłopcu wyzdrowieć?

- Co podają Wam Rodzice, kiedy jesteście chorzy?

Spróbujcie w domu wraz z rodzeństwem/ rodzicami odegrać scenkę, w której odwiedzacie chorego kolegę/koleżankę.


7. Zabawa muzyczno-ruchowa: wykonujcie ruchy zgodnie z poleceniami w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

 

8. Rozmowa na temat pracy lekarzy.

- Kiedy chodzicie do lekarza?

- Czy chodzicie do lekarzy różnych specjalności? 

- Dlaczego?

 


9. Karta Pracy (cz.2, s.3)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-2/mobile/index.html?fbclid=IwAR2EhvjGfg0Kn0nJhnEMXll9uxuK6CLQiY1Y6B2QP2Z-oYVajXdpBq5ORGg#p=4

- Obejrzyj zdjęcia.

- Powiedz, kiedy chłopiec będzie musiał pójść do dentysty, kiedy – do pediatry, kiedy – do laryngologa, a kiedy – do okulisty?

Rysuj szlaczek po śladzie. Drugi szlaczek, jeśli potrafisz – rysuj samodzielnie.



Dziękuję Wam drogie Dzieci i Wam szanowni Rodzice za wspólnie spędzony czas podczas dzisiejszych zajęć i wspólną zabawę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz