Drodzy Rodzice
Kochane Dzieci zapraszam Was na poniedziałkowe zajęcia.
Temat zajęć: Dbamy o zdrowie – Chory kolega.
Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od rozmowy na temat ojców dzieci, pod hasłem:
1. Co wiecie o swoich Tatusiach?
- Jak ma na imię Twój tata?
- Gdzie pracuje?
- Co lubi najbardziej robić?
- Jakie są jego ulubione potrawy?
Wprowadzenie litery t, T - dla 5 latków
Analiza i synteza słuchowa słowa „TATA”
• dzielenie słowa TATA na sylaby
• co słyszysz na początku słowa TATA ?
2. Wprowadzenie litery t, T - dla 6 latków
· dzielenie słowa tata na głoski
· podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską t (torba, tor, trawa,…) kończących się tą głoską (drut, krawat, młot,…) i mających ja w środku (mata, buty, klatka,…)
· z ilu głosek składa się słowo tata?
Budowanie schematu słowa tata
TATA
Utworzenie słowa Tomek ze wskazanych głosek z nazw obrazków
· obrazki: taczka, kot, dom, gazeta, maska
TOMEK
· • podanie otrzymanego imienia
• analiza i synteza słuchowa imienia Tomek
· • dzielenie imienia Tomek na sylaby, na głoski, budowanie jego schematu
Pokaz litery t, T – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
Spróbujcie napisać literę „T” / na stole / w powietrzu / na płaskim talerzu z kaszą manną
3. Zadanie w Kartach Pracy – Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia dla 5 latków (str. 9)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/odkrywam_siebie_litery_liczby_podstawowy/mobile/mobile/index.html?fbclid=IwAR3eRiHWt3bmMulRby40qwoT-TDeE9L4YXOiUuJuMevFIiV-48iF9Skrclc#p=11
4. Zadanie w Kartach Pracy –Litery i liczby dla 6 latków (str. 10)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/odkrywam_siebie_litery_liczby_zaawansowany/mobile/index.html?fbclid=IwAR1fdCLRNDOPIJYyHBNWJZciQxfzejZVnOjxdHcLZ1FSG0k0WfCqzKts1Fo#p=12
5. Słuchanie wiersza Ludwika Wiszniewskiego pt. Przyjaciele zajączka, bardzo proszę aby Państwo przeczytali swoim dzieciom, poniżej zamieszczony wiersz.
Rozmowa na temat treści zawartej w wierszu:
- Które zwierzęta przyszły odwiedzić zajączka?
- Co radziły? Jak pomagały zajączkowi?
- Jak się czuł zajączek wśród tylu przyjaciół?
- Czy do tej sytuacji pasuje przysłowie „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie” Dlaczego?
- Czy zawsze możemy odwiedzić chorego kolegę? Dlaczego?
6. Zastanówcie się co widzicie na rysunku zamieszczonym poniżej?
- Dlaczego chłopiec leży w łóżku?
- Co może być powodem jego przeziębienia?
- Obejrzyjcie zdjęcia zamieszczona na ilustracji poniżej, co może pomóc chłopcu wyzdrowieć?
- Co podają Wam Rodzice, kiedy jesteście chorzy?
Spróbujcie w domu wraz z rodzeństwem/ rodzicami odegrać scenkę, w której odwiedzacie chorego kolegę/koleżankę.
7. Zabawa muzyczno-ruchowa: wykonujcie ruchy zgodnie z poleceniami w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
8. Rozmowa na temat pracy lekarzy.
- Kiedy chodzicie do lekarza?
- Czy chodzicie do lekarzy różnych specjalności?
- Dlaczego?
9. Karta Pracy (cz.2, s.3)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-2/mobile/index.html?fbclid=IwAR2EhvjGfg0Kn0nJhnEMXll9uxuK6CLQiY1Y6B2QP2Z-oYVajXdpBq5ORGg#p=4
- Obejrzyj zdjęcia.
- Powiedz, kiedy chłopiec będzie musiał pójść do dentysty, kiedy – do pediatry, kiedy – do laryngologa, a kiedy – do okulisty?
Rysuj szlaczek po śladzie. Drugi szlaczek, jeśli potrafisz – rysuj samodzielnie.
Dziękuję Wam drogie Dzieci i Wam szanowni Rodzice za wspólnie spędzony czas podczas dzisiejszych zajęć i wspólną zabawę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz