środa, 11 listopada 2020

Czwartek - zajęcia zdalne

 Drodzy Rodzice 

Kochane Dzieci zapraszam Was na czwartkowe zajęcia.


Temat zajęć: Prowadzimy zdrowy tryb życia.


1. Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od wysłuchania opowiadania Laury Łącz pt. Drobnoustroje.

  Cześć! 

odparł grzecznie zapytany, wyglądający jeszcze dziwniej. 

Jestem normalny wirus!

A ci tam, za mną – to moja liczna rodzina.

  Witamy! Dużo was!

  Fakt. Dużo. Jeśli nie ma tu dla nas miejsca, pójdziemy sobie gdzie indziej.

  Ach, nie, zostańcie. Będzie jeszcze weselej!

  Dziękujemy za tak serdeczne przyjęcie. A wy, kim właściwie jesteście?

  My? Normalne bakterie!

  Miło nam! A tam, obok małego palca? 

dociekał gadatliwy, dorodny wirus.

  Tam? Grzyby chorobotwórcze 

informowała chętnie bakteria, bo dawno nie miała okazji do miłej rozmowy.

Bliżej kciuka możesz spotkać grupkę pierwotniaków, ale ich jest strasznie mało tylko kilka tysięcy.

Wirus rozglądał się zaciekawiony, a wraz z nim jego rodzina. (...) Obie ręce Stasia lepiły się od brudu! Czyli istny raj!

  Skąd jesteście? zagadywała bakteria.

  My? Zza ucha tego bezdomnego psa. A wy?

  Mieszkałyśmy poprzednio na ogonie czarnego kota, którego Staś tak bardzo chciał złapać.

Kot się wymknął, a my zmieniłyśmy natychmiast miejsce pobytu.

  Ale, ale, dokąd jedziemy?

Wszyscy przestraszyli się nie na żarty. Rozmawiając, nie zauważyli, że Staś wracał do domu. Otworzył drzwi i pobiegł prosto do kuchni. Już z daleka widać było na stole talerz z ciastkami upieczonymi właśnie przez mamę.

  Świetnie! – zapiszczały chórem wirusy, bakterie, pierwotniaki i grzyby chorobotwórcze.

Mały na pewno się rozchoruje, a my będziemy mieć używanie.

Cieszyły się jednak przedwcześnie. Zanim bowiem wyciągnięty paluszek Stasia dotknął słodkiego kremu, usłyszały groźny głos taty: – Umyłeś ręce po przyjściu z podwórka?

  Już, już, myję. Chociaż czyste mamrotał chłopiec pod nosem, idąc do łazienki. Pamiętam, pamiętam. Nie musisz mi ciągle przypominać, że różne drobnoustroje tak małe, że ich wcale nie widać.

A na jego dłoniach panowała martwa cisza.

No to po nas jęknęła tylko największa bakteria.

  Niech się pani nie martwi – zdążył zawołać w jej stronę znajomy wirus, gdy z kranu lała się woda.

Popłyniemy do rur po nową przygodę. Zatruć wodę też jest przyjemnie.

  O niedoczekanie. – To pachnące mydełko aż spieniło się ze złości. Podskoczyło do góry  i ruszyło do ataku. Kręciło się prędko jak chyba jeszcze nigdy przedtem. Mało nie wpadło do umywalki.

Po chwili w całym domu zapanowały ład i porządek. Tata spokojnie czytał gazetę, Staś zajadał ciastka, a mydło zdrzemnęło się, uspokojone, z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku.

 

Rozmowa dotycząca opowiadania.

       Co znajdowało się na dłoniach Stasia?
       Czy ręce Stasia były czyste?
       Co pomogło usunąć wirusy, bakterie, grzyby?
       Dlaczego należy myć ręce?






2. Rozmowa na temat kanapek i ich przygotowywania.

Proszę Rodziców, aby porozmawiali z dziećmi na temat zdrowego odżywiania się, jaką ważną rolę pełni ono w naszym życiu.

       Czy lubicie jeść kanapki?

       Z czym najbardziej je lubicie?

       Kto wam robi kanapki?


Obejrzyjcie proszę ilustracje i odpowiedzcie na pytania poniżej (s. 36)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html?fbclid=IwAR2kMMaHqulLu1iFhyUnDpmKmFpWpg2_HIMQgenqu_AfYLmA014eKPNcBtk#p=38

       Co przedstawiają zdjęcia? 

- Z czego są zrobione kolejne kanapki?

       Kiedy jemy kanapki?


Pokaz produktów spożywczych oraz warzyw i owoców. 

Rozpoznawanie ich  i nazywanie











Podkreślamy znaczenie spożywania zdrowych produktów, np.: mleka, sera, ciemnego pieczywa itp. Zachęcamy do spożywania dużej ilości warzyw i owoców, a ograniczenia jedzenia słodyczy i fast food.


3. Przygotowywanie zdrowych kanapek.


           

Życzę Państwu smacznego! 










































4.   Karta pracy, cz. 2, nr 4. 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-kp-2/mobile/index.html?fbclid=IwAR2kkJOEOysg_OqI-VvQDIzRaDg5-688rQlB8bJw0mUfaAf4zkFyv6NHFb4#p=7

Co widzisz na zdjęciach? Określ, samodzielnie lub z pomocą Rodziców., ostatnie głoski w nazwach przedmiotów.

Narysuj obok każdego zdjęcia przedmioty (rośliny, zwierzęta…), których nazwy rozpoczynają się ostatnią głoską z nazwy zdjęcia.


5. Dla chętnych












6. Zabawa ruchowa Grabienie liści 

Dzieci stoją w lekkim rozkroku. 
Wykonują szerokie ruchy naśladujące grabienie liści,   
z wykorzystaniem skrętoskłonów w lewą i w prawą stronę.

Zabawa ruchowa z elementem równowagi - Rysujemy koła.

Dzieci stoją w rozsypce na jednej nodze. 

Drugą nogą kreślą w powietrzu koła: małe i duże. Potem zmieniają nogi.




Dziękuję Wam drogie Dzieci i Wam szanowni Rodzice za wspólnie spędzony czas podczas dzisiejszych zajęć i wspólną zabawę.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz