wtorek, 6 kwietnia 2021

Ćwiczenia sportowo-słuchowe

Dzień dobry,

 

Na poprzednich zajęciach zapoznaliśmy się z pojęciami związanymi ze sportem, przekonaliśmy się również, że gimnastyka to świetna zabawa. Dziś czekają na nas między innymi, zabawy oraz ćwiczenia sportowo-słuchowe.

 

I. Zaczynamy od porannej rozgrzewki, zapraszam Dzieci i Rodziców.

Ćwiczenia rozgrzewające różne partie mięśni:

  1. krążenie głową w prawo i w lewo, a także w przód i w tył,
  2. skręty tułowia,
  3. skłony,
  4. krążenia biodrami i kolanami,
  5. ruchy okrężne nadgarstków i stawów skokowych,
  6. wykroki w przód,
  7. przysiady,
  8. wspięcia na palce.

 Po rozgrzewce, przechodzimy do ćwiczeń:

Piłki.

• Marsz po kole, pobranie piłki.

• Toczenie piłki do partnera (w parach).

• Dziecko leży na brzuchu, trzymając piłkę w dłoniach, przed głową. Rodzic siedzi na piętach, około 1,5–2 m przed dzieckiem, przodem do niego. Dziecko unosi łokcie nad podłogę i odepchnięciem toczy piłkę do Rodzica.

• Podawanie piłki bokiem. Dziecko siedzi z wyprostowanymi nogami, w rozkroku, tyłem do Rodzica, w odległości około 0,5 m. Dziecko i Rodzic trzymają w dłoniach piłkę. Jednocześnie wykonują skręt tułowia (dziecko w prawo, Rodzic – w lewo) z przekazaniem piłki partnerowi. Następnie wykonują skręt tułowia w przeciwną stronę, z ponownym przekazaniem piłki.

• Podawanie piłki do siebie. Dziecko i Rodzic, stoją naprzeciwko siebie i rzucają piłkę do siebie.

• Rzucanie piłki w górę i jej łapanie. Dziecko i Rodzic stoją z piłkami w dłoniach. Rzucają piłki w górę i starają się je złapać. Ćwiczenie można wykonać również w siadzie.

• Rzucanie piłki z odbiciem o podłogę. Dziecko i Rodzic stoją przodem do siebie, w odległości około 2 m. Jedno z nich trzyma w dłoniach piłkę, rzucają piłkę do siebie tak, aby przed złapaniem przez partnera piłka odbiła się od podłogi.

• Podania piłki górą i dołem. Dziecko i Rodzic stoją tyłem do siebie, w rozkroku, w odległości około 0,1 m. Jedno z nich trzyma w dłoniach piłkę, unoszą ręce w górę, przekazując piłkę do rąk partnera, a następnie wykonują skłon tułowia w przód.

pierwsze staje w rozkroku.

• Łapanie piłki po klaśnięciu. Dziecko stoi z piłką w dłoniach. Rzuca piłkę w górę, klaszcze w dłonie i stara się złapać opadającą piłkę. Jeżeli to się udaje, dziecko powtarza ćwiczenie, ale łapie piłkę po dwóch lub trzech klaśnięciach. Ćwiczenia można wykonać również w siadzie

.•Marsz po kole.

II. Zapewne każde z Was lubi zabawy na świeżym powietrzu. Proponuję gry i zabawy w ogrodzie i w domu:

1. Zabawa Rzucanie do celu. Reklamówki, gazety, gumki recepturki, tekturowe pudełko. Rodzic  napełnia kilka reklamówek (do połowy) pogniecionymi gazetami i nakłada na nie gumki aptekarskie, aby je zamknąć. Każdy uczestnik dostaje kilka takich reklamówek (np. pięć). Stara się trafić nimi do kosza lub tekturowego pudła, które zostaje ustawione kilka metrów przed nim. Zamiast reklamówek z gazetami można wykorzystać papierowe samoloty.

2. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – „Kto szuka, ten znajdzie”. Dzieci rozglądają się po pokoju. Ich zadaniem jest wyszukiwanie i nazywanie przedmiotów, których cechy podaje Rodzic., np. występują podwójnie, są niebieskie, można je kupić w sklepie papierniczym, itp.

3. Zabawa Jesteśmy zaczarowani. Opaska do zasłonięcia oczu. Rodzic zasłania oczy dziecku i ustawia je na środku sali. Pozostałe osoby poruszają się dookoła dziecka w opasce do momentu, kiedy Rodzic wypowie hasło: Jesteście zaczarowani. Wtedy wszyscy stają nieruchomo, a dziecko w opasce na oczach chodzi między nimi, dotyka ich twarzy, włosów, ubrania i zgaduje, kto to jest.

III. Zadania do wykonania . Karta pracy, cz. 3, nr 64.

W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki.

− Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach.

Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek.

- Nazwijcie poszczególne piłki.

Karta pracy, cz. 3, nr 65.

− Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.

IV. Sportowe ćwiczenia słuchowe, wykonajcie je z Rodzicami.

1. Ćwiczenia słuchowe z piłką lub skakanką. Piłka, skakanka, obrazki przygotowane przez Rodziców. Dziecko siedzi w kole. W środku koła leżą skakanka i piłka. Rodzice  mają obrazki, które kolejno podają dziecku. Zadaniem dziecka jest dzielenie nazw otrzymanych obrazków na głoski (lub, w razie problemów, na sylaby). Dzielenie na głoski powinny łączyć się z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska – lub ze skakaniem na skakance – jeden podskok, jedna głoska.

2. Zabawa Podaj słowo. Piłka. Dziecko stoi w kole z Rodzicami. Zabawę rozpoczyna Rodzic., rzucając piłkę do dziecka wymawiając głoskę, np. u. Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i rzuca piłkę do wybranej osoby, wymawiając inną głoskę.

3. Zabawy kartką. Kolorowe pinezki.

 

 

Rodzic umieszcza na tablicy wzór: lewa, prawa, góra, dół .

Wspólnie z dziećmi odczytuje nazwy kierunków (czytanie całościowe). Dzieci, patrząc na wzór, kreślą w powietrzu, pod dyktando Rodzica, odpowiednie linie. Potem Rodzic określa kierunki, a dziecko kolejno umieszcza na kartce kolorowe pinezki.

V. Układanie zdań na temat wybranej dyscypliny sportowej.

Spróbujcie ułożyć kilka zdań na temat swojej ulubionej dyscypliny sportowej.

VI. Tablice demonstracyjne nr 69, 70.

 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html?fbclid=IwAR0nSLOf5WlXZl6g2C5a-LCM9iYk7Yk_rKLyO0A5FONhbIe1hUWJVue4zVU#p=70

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html?fbclid=IwAR0nSLOf5WlXZl6g2C5a-LCM9iYk7Yk_rKLyO0A5FONhbIe1hUWJVue4zVU#p=72

Dziecko układa zdania i mówi je kolejno. Pozostałe osoby liczą w nich słowa. Np. Mężczyźni grają w piłkę ręczną (5 słów). Siatkarze są wysocy (3 słowa). Gimnastyk ćwiczy na drążkach (4 słowa).

VII. Czytanie wyrazów.

Wyrazy: piłka, skakanka, rower, bramka, czepek, buty, (kartoniki z obrazkami do wyrazów).

Rodzic  lub chętne dziecko (6-latek) czyta wyrazy. Dzieci 5-letnie powtarzają je. Dzieci umieszczają kartoniki z wyrazami na tablicy, pod odpowiednimi obrazkami. Określają, do uprawiania jakich dyscyplin sportowych, do przygotowania do nich mogą być potrzebne te przedmioty.

VIII. Ćwiczenia orientacji na kartce papieru.

Kartka (formatu A3), małe obrazki przedmiotów. Rodzic  umieszcza na tablicy kartkę (formatu A3) i przygotowuje małe obrazki przedmiotów. Prosi dzieci o wskazanie:– prawego górnego rogu,– lewego dolnego rogu,– prawego dolnego rogu,– lewego górnego rogu. Potem dziecko kolejno umieszcza obrazki w rogach kartki według poleceń.

IX. Zadania do wykonania. Karta pracy, cz. 3, nr 66.

− Przeczytajcie z Rodzicem lub samodzielnie wyrazy: nie, tak. Połączcie je z odpowiednimi zdjęciami.

− Określcie położenie obrazka przedstawiającego piłkę na kolejnych kartkach.

− Rysujcie po śladach rysunków piłek.

 

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 84.

- Przyjrzenie się wyrazom umieszczonym na wzorze.

- Odszukanie ich w innych wyrazach znajdujących się w każdym szeregu.

- Podkreślenie wyrazów, które odnaleziono.

 

Dla chętnych Dzieci J Zabawa matematyczno-językowa Układamy wyrazy.

Rodzic umieszcza na tablicy szyfr – figury i odpowiadające

im litery.

Figury, litery.

 

 

Dziękuję Rodzicom za poświęcony czas oraz Dzieciom za zaangażowanie.

Życzę dobrego dnia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz