Dzień dobry dzieci, dzień dobry Rodzice
1. Tematem dzisiejszych zajęć są gwiazdy, dlatego na początek zapraszam Was na filmik pt. „Czym są gwiazdy?”
https://www.youtube.com/watch?v=qtyymBB022k
Od tysięcy lat ludzie spoglądali w niebo, ale dopiero wynalezienie teleskopu pozwoliło dokładnie obserwować niebo i gwiazdy.
TELESKOP jest to narzędzie, które służy do obserwacji odległych obiektów.
Dzięki rozwojowi techniki w dzisiejszych czasach wiemy o kosmosie znacznie więcej niż nasi przodkowie. Bardzo pomocny okazał się Teleskop Hubbley’a. Jest to TELESKOP KOSMICZNY, który w 1990r. został wystrzelony w kosmos, robi on zdjęcia planetom i gwiazdom.
CIEKAWOSTKA: Kosmiczny Teleskop Hubbley’a waży tyle co dwa słonie i jest długi jak szkolny autobus!
Obecnie mamy wiele różnych rodzajów teleskopów kosmicznych, które są coraz dokładniejsze, mają coraz większy zasięg, a my wiemy coraz więcej o przestrzeni kosmicznej.
Na niebie gwiazdy tworzą różne wzory, układy – są to GWIAZDOZBIORY (zwane też KONSTELACJAMI).
GWIAZDOZBIÓR jest to grupa gwiazd zebranych na określonym obszarze sfery niebieskiej. Zbiór taki przypomina odrobinę zabawę w łączenie kropek.
Najbardziej znane gwiazdozbiory to np. Wielki Wóz, Mały Wóz, Orion, Kasjopeja. Możecie je zobaczyć na poniższych zdjęciach:
MAŁY WÓZ
WIELKI WÓZ
ORION
KASJOPEJA
Na niebie istnieje znacznie więcej gwiazdozbiorów o różnych kształtach, zresztą zobaczcie sami:
https://www.youtube.com/watch?v=EY3ZZh-OWAI
2. Zapraszam Was teraz do ćwiczenia wizualizacyjnego Spotkanie z kosmitami.
Nagranie spokojnej muzyki (link poniżej):
https://www.youtube.com/watch?v=BiqlZZddZEo
Rodzic opowiada dziecku przy dźwiękach spokojnej muzyki, a ono słucha z zamkniętymi
oczami.
Wyobraźcie sobie, że wybieracie się na planetę Eps w gwiazdozbiorze Oriona. Pojazd kosmiczny
jest już przygotowany. Wsiadacie do niego i... rakieta startuje. Siła grawitacji wtłacza was w fotele,
ale po chwili możecie już swobodnie oddychać. Wstajecie z foteli i podziwiacie, widzianą
przez okrągłe otwory, błękitną planetę – naszą Ziemię, która robi się coraz mniejsza i mniejsza,
aż znika wam zupełnie z oczu. Za to wy robicie się coraz lżejsi i zaczynacie unosić się w powietrzu.
Możecie nawet robić fikołki. Świat wokół wygląda jak zaczarowany: miliony błyszczących
gwiazd! Ale oto zbliża się kres podróży. Siadacie w fotelach, już niestraszna wam grawitacja. Oto
nowa planeta i jej mieszkańcy. Wyglądają dziwnie znajomo – tylko ten niebieski odcień skóry.
3. Ćwiczenia sprawnościowe Zabawy kosmonautów (podkreślanie znaczenia sprawności fizycznej
kosmonautów przygotowujących się do lotów w przestrzeń kosmiczną).
Nagranie muzyki marszowej, link poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=JZ122I9FmYo&list=RDQM4HTdIteJ4vw&start_radio=1
Dziecko maszeruje po całym pokoju przy dźwiękach muzyki marszowej. Podczas kolejnych przerw
w muzyce (Rodzic co jakiś czas zatrzymuje muzykę) dziecko wykonuje polecenia Rodzica, np.:
− Stań na jednej nodze.
− Leż na plecach, złączone nogi unoś ku górze.
− Podskakuj obunóż w miejscu.
− Przeskakuj z nogi na nogę.
− Naprzemiennie dotykaj łokciem przeciwległego kolana.
− Przełóż rękę pod kolanem i złap się za nos.
− Przeczołgaj się pod stołem/krzesłem
4. Zabawa słowna rozwijająca twórcze myślenie – Gwiazdka.
Maskotka w kształcie gwiazdki lub gwiazdka wycięta z papieru.
Dziecko wraz z Rodzicami/rodzeństwem siedzi w kole na dywanie. Kolejno podają sobie maskotkę/ szablon w kształcie gwiazdki i kończą zdanie:
Gwiazdka jest (ma, lubi)...– wyszukując jak największą liczbę skojarzeń.
5. Czas na gimnastykę. Zapraszam Was do ćwiczeń z panem Andrzejem:
https://www.youtube.com/watch?v=LVSMZjOwcTQ
6. Jako, że dziś piątek, piąteczek piątunio to pora na bajkę – będzie o kosmosie.
https://www.youtube.com/watch?v=riuwdYSqSW8
7. Szlaczki- trening ręki
Bardzo proszę Rodziców o wpisanie do zeszytu szlaczków, a dzieci bardzo proszę o uzupełnienie przez weekend.
To już wszystko na dziś. Dziękuję i życzę Wam miłego weekendu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz